נתניהו ימריא לעצרת האו"ם אחרי ראש השנה - יפגש עם אילון מאסק?

ראש הממשלה נתניהו ימריא לעצרת האו"ם בניו יורק אחרי ראש השנה, ויחזור שעות ספורות לפני יום הכיפורים | הוא עתיד להפגש עם ביידן, לנאום בעצרת ולקיים סבב פגישות עם חברות טכנולוגיה ובינה מלאכותית בסן פרנסיסקו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 22:44 כד באלול התשפג

נתניהו ימריא לעצרת האו"ם אחרי ראש השנה - יפגש עם אילון מאסק?
נתניהו באו"ם, צילום: shutterstock

לקראת טיסת ראש הממשלה לעצרת האו"ם בניו יורק, בלשכת נתניהו נעשים מאמצים להפגיש בינו לבין היזם המפורסם אילון מאסק. לצד העצרת והפגישות המדיניות, מתכנן נתניהו לערוך מסע ביקורים בחברות טכנולוגיה בתחום הבינה המלאכותית בסן פרנסיסקו.

הלו"ז של נתניהו

ביום ראשון, צאת ראש השנה, עתיד ראש הממשלה להמריא לביקור בארצות הברית. במרכז של הביקור עומד הנאום בעצרת האו"ם בניו יורק, שתאריכו טרם נקבע. לפי הלו"ז שפרסמה לשכתו, ביום שני בבוקר נתניהו ינחת בסן פרנססיקו, והוא עתיד לשהות שם עד לשעות הערב - אז ימריא לניו יורק וישהה בה עד צאת השבת. המטוס עתיד לנחות שעות ספורות לפני יום הכיפורים. ההערכות לגביי פגישתו של נתניהו עם ביידן מדברות על פגישה בשולי העצרת, ולא הגעה לוושינגטון.

אילון מאסק

אילון מאסק | צילום: shutterstock

כאמור, על פי דיווחים שונים מתכנן נתניהו לבקר במספר חברות בתחום הבינה המלאכותית בסן פרנסיסקו, ובמשרד ראש הממשלה מנסים לקבוע פגישות עם חברות הייטק מקומיות. בעבר שוחח נתניהו עם מאסק ואמר כי הוא אדם שהוא "מאוד מעריך את תבונתו ואת תרומתו לאנושות". לדברי נתניהו, "אנחנו בפתחו של עידן חדש לאנושות, עידן הבינה המלאכותית. הדברים משתנים בקצב מסחרר וישראל חייבת לגבש מדיניות לאומית בנושא הזה".

הפרויקט של ביידן - נתניהו בירך

אמש (מוצאי שבת) הגיב נתניהו להכרזה של נשיא ארצות הברית ביידן על השתתפותה של ישראל בפרוייקט התשתיות האדיר שיחבר בין היתר את ישראל לקו הרכבות שיחבר את אירופה לדרום אסיה דרך שלל מדינות דוגמת סעודיה, איחוד האמירויות והודו. נתניהו פרסם הצהרה ואמר: "ישראל נמצאת במוקד של פרויקט בינלאומי חסר תקדים. החיבור הזה יגשים חזון רב שנים שישנה את פני המזרח התיכון, את פניה של ישראל וגם וישפיע על העולם כולו".