שמיניסטיות, שמעתן? שינוי דרסטי במיונים לשירות הלאומי

רפורמה חדשה תשנה את כל שיטת המיונים לשירות הלאומי, ותתבסס על מבחנים, ריאיון אישי ותהליך קבוצתי שיעברו המועמדים והמועמדות | אלה השינויים הצפויים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 18:22 כד באלול התשפג

שמיניסטיות, שמעתן? שינוי דרסטי במיונים לשירות הלאומי
השרה סטרוק, צילום: שלומי אמסלם

הושקה התוכנית לשדרוג השירות הלאומי-אזרחי: שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הכריזה הערב (א') בכנס השקת תוכנית "עולים מדרגה" על רפורמה מקיפה בתהליכי המיון, ההכשרה והליווי של המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי הציג את התוכנית: "עושים היסטוריה בשירות הלאומי". הרפורמה עוסקת בארבעה נושאים מרכזיים: מערך מיונים חדש, ליווי חינוכי, רגשי ורוחני, הביטחון האישי ובנוסף בהכשרות מקצועיות.

מבחנים, ריאיון אישי ותהליך קבוצתי

בכל הנוגע למיון לתפקידים בשירות, התהליך יעבור מהפכה של ממש, במסגרתה יוגדרו כלל התפקידים בשירות הלאומי, יבוצע מיון ואבחון מקצועי ואישיותי למועמדים לשירות במטרה להתאים אופטימלית ככל הניתן בין הכישורים האישיים והעדפות המועמד, לבין צרכי המדינה והחברה.

המיונים יחולקו לארבעה שלבים: מבחנים, ריאיון אישי ותהליך קבוצתי, בסיומו יועמדו מספר תפקידים אפשריים לבחירת המועמד. חלק משמעותי נוסף ברפורמה, הוא שדרוג משמעותי ומקיף בליווי החינוכי, הרגשי והרוחני לרבות הרחבת תקנים לעובדות סוציאליות.

בת שירות לאומי בכיתה

בת שירות לאומי בכיתה, צילום: shutterstock

יוקם מרכז ייעודי למניעה וטיפול בהטרדות מיניות

החלק השלישי של הרפורמה יתמקד בשיפור ודיוק ההכשרה המקצועית שתורחב, ותקבע על פי ספר התפקידים החדש. החלק הרביעי יעסוק בחיזוק הביטחון האישי בסביבת עבודה אזרחית על ידי הכשרות שונות של רכזות השירות, עובדות סוציאליות והמשרתות והמשרתים. בנוסף יוקם מרכז ייעודי למניעה וטיפול בהטרדות מיניות בדומה למרכז מהות בצה"ל.

השרה אורית סטרוק אמרה: "האחריות על השירות הלאומי היא זכות עצומה, ואחריות גדולה. ברפורמת 'עולים מדרגה' הצבתי יעדים של שיפור משמעותי בשירות". מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי, מר ראובן פינסקי, הוסיף: "לאחר שנים של תכנון אסטרטגי וקידום מספר רפורמות בחברה החרדית, בחברה הערבית והדרוזית ובאוכלוסיות מיוחדות, אנו ניגשים לביצוע שינויים היסטוריים " אמר.