עודכן התעריף לשירות לאומי: זו המשכורת החדשה

יוקר המחיה משפיע על כולם - גם על מתנדבי השירות הלאומי. לפיכך הוחלט לעדכן את תעריפי דמי הכיס והתקציבים המוקצים לכל אחד מהמתנדבים והמתנדבות: החל מדמי הכיס וכלה בנסיעות בתחבורה הציבורית | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 17:18 יא באלול התשפג

עודכן התעריף לשירות לאומי: זו המשכורת החדשה
בת שירות לאומי, צילום: shutterstock

יוקר המחייה מכה בכל בית ובית בישראל. מחירי מוצרי המזון, התחבורה הציבורית ושכר הדירה ממשיכים לעלות. לצד משפחות שמנסות לצמצם הוצאות וללמוד כיצד להתנהל במצב הכלכלי, גם צעירים בתחילת דרכם הפיננסית נתקלים באתגרים רבים לנוכח עליית יוקר המחיה.

בתוך כך, בשירות הלאומי-אזרחי החליטו ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים להרים את הכפפה ולהעלות את סכומי תעריפי בני ובנות השירות, בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן, מדד שכר דירה ומדד השכר הממוצע במשק במגזר הציבורי. כך למשל, דמי הכיס עלו מ- 852 ל- 881 והתשלום על נסיעות (חפשי חודשי) עלה מ- 195 ל- 202. תקציב ריהוט וציוד עלה מ- 49 ל- 51, תקציב החזר ההוצאות עלה מ- 353 -365.

תקנה חדשה מנעה ירידה בשכר מתנדבי השירות הלאומי

נזכיר כי לאחרונה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה תקנה חדשה, במסגרתה העלאת שכרן של מתנדבות השירות הלאומי תהיה מעתה קבועה, וזאת בשונה משנים קודמות בהן שכר המתנדבות היה נתון מדי שנה לתנודות וחששות. לולי התקנה החדשה שכר המתנדבים היה צפוי לרדת ב50% ל- 540 שקלים. עתה, השכר עולה אפילו יותר ל- 881 שקלים.

את התקנה החדשה קידמה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, במסגרת רפורמת "עולים קומה". יחד עם תקנה זו אושר גם שידרוג ביחס העובדים הסוציאליים לכל מתנדב. במקום יחס של עובדת סוציאלית אחת ל-750 מתנדבים הקיים עד היום, אושר כי עובדת סוציאלית אחת תטפל ב-500 מתנדבים בלבד.