הנהג שדרס מפגינים באיילון שוחרר - אין חשד לפגיעה מכוונת

הנהג שדרס מפגינים בהפגנת מתנגדי הרפורמה באיילון שוחרר במהלך הלילה, לאחר שהתברר במהלך חקירתו כי הדריסה אירעה שלא בכוונה. הנהג טען בחקירתו כי לחץ בטעות על דוושת הגז

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 08:37 כד באלול התשפג

הנהג שדרס מפגינים באיילון שוחרר - אין חשד לפגיעה מכוונת
מפגינים באיילון, צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה (א') שוחרר הנהג שדרס 5 מפגינים בשולי הפגנת מתנגדי הרפורמה באיילון, זאת לאחר שהתברר כי לא התכוון לדרוס את המפגינים, כך לפי n12. במהלך חקירתו טען הנהג הדורס, כי במהלך חילופי נהיגה שערך עם בנו - נהג חדש, בעת שנקלעו להפגנה, לחץ בטעות על דוושת הגז כאשר בלם הרכב לא הופעל. ממשטרת ישראל נמסר כי: "חקירת האירוע תימשך בהיבט התעבורתי".

כאמור, הלילה (ש') במהלך נסיון ירידה של מפגינים מתנגדי הרפורמה לנתיבי איילון, פגע נהג הרכב בחמישה מוחים. אחת מהם, צעירה כבת 25, פונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קל ובהכרה מלאה. מלבד ההפגנה ברחוב קפלן אליה הגיעו עשרות אלפי בני אדם, נערכו הפגנות סוערות גם מול ביתם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשר יצחק וסרלאוף.

נתניהו גינה וביקש לשמור על איפוק

לאחר אירוע הדריסה ראש הממשלה נתניהו גינה את האירוע וכתב: "מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק". יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי הגיבה לדריסה ותקפה בחריפות את הממשלה, תוך שהיא מאשימה את הקואליציה ב"הסתה לפיגוע": "הנהג המנוול שביצע את פיגוע הדריסה נגד המפגינים באיילון לא פעל בחלל ריק. מאחוריו עומדים פוליטיקאים מסיתים מהקואליציה שהתירו את דמם של המפגינות והמפגינים. הם אחראים לדריסה לא פחות מהדורס".