רכב פגע בחמישה מפגינים באיילון - הנהג הדורס נעצר

במהלך ניסיונות חסימת הכביש מצד המפגינים, נסע אחד הנהגים לעבר המפגינים ופגע בחמישה מהם, מאוחר יותר נעצר בידי המשטרה. נתניהו גינה את האירוע: "קורא לכולם לפעול באיפוק" | הפגנות סוערות מול ביתם של אוחנה ווסרלאוף

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/09/23 00:10 כד באלול התשפג

רכב פגע בחמישה מפגינים באיילון - הנהג הדורס נעצר
ההפגנות באיילון, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך ניסיון ירידה של מפגינים מתנגדי הרפורמה לנתיבי איילון, פגע נהג אחד הרכבים במספר מפגינים. כתוצאה מהפגיעה נפצעה בת 25 במצב קל ופונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב. הנהג הדורס המשיך בנסיעה אך מאוחר יותר נעצר בידי שוטרים ועוכב לחקירה. מלבד ההפגנה ברחוב קפלן אליה הגיעו עשרות אלפי בני אדם, נערכו הפגנות סוערות גם מול ביתם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשר יצחק וסרלאוף.

מאיץ לעבר המפגינים

בתיעוד קשה מהאירוע נראים המפגינים בזמן ויכוח עם נהגים שמבקשים מהם לפנות את הדרך כשלפתע רכב מסוג מאזדה מאיץ לכיוונם ופוגע במספר בני אדם. נהג כאמור המשיך בנסיעה אך נעצר לאחר כמה עשרות מטרים על ידי המפגינים, בהמשך הגיעו גם שוטרים והנהג נעצר.

ההפגנה הערב

ההפגנה הערב, צילום: Miriam Alster/Flash90

נתניהו גינה וביקש לשמור על איפוק

ראש הממשלה נתניהו התייחס לאירוע הקשה וכתב הערב: "מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק". בהודעת המשטרה נכתב: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על פגיעת רכב במפירי סדר שירדו לכביש איילון, שהיה באותה עת בתנועה רציפה של כלי רכב והחלו לחסום את הכביש באזור מחלף ההלכה. הנהג שפגע במפגינים נעצר על ידי השוטרים וכעת מטופל על ידי בוחני התנועה של מחוז ת"א לבדיקת נסיבות האירוע. במקום נפצעו קל 5 מפגינים אשר חסמו את כביש איילון".