צפו הסיפור של החייל החרדי הבודד: מהתנגדות ההורים ועד להפתעה בהשבעה

מני שוויקה מזרחי, חייל בודד שעלה ממקסיקו, התגייס לצה"ל למרות התנגדות הוריו. בחודשים שחלפו שינתה המשפחה את דעתה והיום אף הפתיעה את הבן החייל בחזרה הגנרלית לטקס ההשבעה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/23 22:55 כא באלול התשפג

הסיפור של החייל החרדי הבודד: מהתנגדות ההורים ועד להפתעה בהשבעה
מני ובני משפחתו | , צילום: צילום מסך

הפתעה מרגשת לחייל הבודד. מני שוויקה מזרחי הוא חייל בודד שעלה ממקסיקו במטרה להתגייס לצה"ל, למרות התנגדותם הנחרצת של הוריו החרדים. היום (ה') התקיימה החזרה הגנרלית לטקס ההשבעה והחייל הופתע על ידי משפחתו בחזרה הגנרלית לטקס ההשבעה.

ההורים השלימו עם דבר הגיוס ואף ביקשו להגיע ארצה

בשל הלחצים הכבדים והקשיים שעמדו בדרכו, פנה מני לעמותת "עושי חיל" בכדי שיעזרו לו להגיע לישראל ולהתגייס. העמותה עזרה למני ושיכנה אותו בדירה בלוד ע"ש החייל בר פלח ז"ל, עם חיילים בודדים נוספים. בזכות סדרת שיחות של יו"ר העמותה אהרון גרנות, עם אב המשפחה, ההורים השלימו עם דבר הגיוס ואף ביקשו להגיע ארצה ולהפתיע את בנם החייל בהשבעה, עם סיום טירונות הנדסה קרבית. המג"ד, סא"ל מתן לוי, התלהב והחליט שההורים יגיעו לחזרה הגנרלית כדי שבטקס עצמו, ההורים יוכלו להיות עם החייל, כמו הורי שאר החיילים, כבר מתחילת הטקס.

היום כאמור התקיימה החזרה הגנרלית באנדרטת חיל הנדסה בחולדה, כאשר מני הצעיר, הופתע על ידי משפחתו בטקס ההשבעה, לקול מחיאות הכפיים של חבריו ליחידה. אביו של מני, פתח בריצה מהירה לעבר בנו כשמאחוריו צועדות אמו ואחותו ההרה עם חולצות "אני האמא של החייל הכי טוב", "אני האחות של החייל הכי טוב".

7 שנים ו-11 סניפים

נציין כי עמותת עושי חיל שהוקמה על ידי אהרן גרנות כדי לתת מענה משפחתי מלא לחיילים מרקע חרדי שגורשו ממשפחותיהם קיימת שבע שנים ולה -11 סניפים. העמותה מטפלת ב-83 חיילים וחיילות ו-250 בוגרים ב-24 דירות.