"להגיע להסכמה ברוח הצעת הנשיא": רבנים וסרוגים בכירים בפניה לח"כים

מספר רב של רבנים, אישי ציבור וידוענים פרסמו מכתב שבו הם פונים "לחכ"ים ומנהיגי ציבור – מכל הצדדים". בפנייתם נכתב: "מבקשים מכם לעשות כל מאמץ להגיע להסכמה ברוח הצעת הנשיא האחרונה. גודל השעה מחייב לקיחת אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 18:11 כא באלול התשפג

"להגיע להסכמה ברוח הצעת הנשיא": רבנים וסרוגים בכירים בפניה לח"כים
הנשיא הרצוג | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שעות מספר לפני תחילת "עצרת החירות" של הימין ירושלים, מספר רב של רבנים, אישי ציבור וידוענים פרסמו מכתב שבו הם פונים "לחכ"ים ומנהיגי ציבור – מכל הצדדים". בפרסום הקצר נכתב: "לאור הסכנה הקיומית לישראל במציאות הנוכחית, אנו, מנהיגי הציבור הדתי לאומי, מבקשים מכם לעשות כל מאמץ להגיע להסכמה ברוח הצעת הנשיא האחרונה. גודל השעה מחייב לקיחת אחריות. 'ניצחון' של צד אחד עלול להפוך להפסד של כולנו!".

רשימת החותמים

בין ראשי הישיבות שחתמו על הפניה ניתן למצוא את הרב ראם הכהן (עתניאל), הרב יצחק שילת (מעלה אדומים), הרב יעקב מדן (אלון שבות) והרב יובל שרלו (אורות שאול). רבנים נוספים שחתמו: הרב אבי גיסר (לשעבר הרב של עפרה) והרב דויד סתיו (רבה של שוהם).

הרב רא"ם הכהן בהר הבית

הרב רא"ם הכהן בהר הבית | צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

בכירים נוספים: אלוף יעקב עמידרור (ראש המל"ל לשעבר), אלוף גרשון הכהן, פנחס וולרשטיין ושרה אליאש (ראשי מועצת יש"ע לשעבר), אמילי עמרוסי (פובליציסטית וסופרת), יעל שבח (אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד) ומיה אוחנה מורנו (מרצה ואלמנתו של עמנואל מורנו הי"ד).

מכתב הרבנים ואישי הציבור |

מכתב הרבנים ואישי הציבור

"להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות"

נזכיר כי בתחילת השבוע נחשף כי בבית הנשיא חודשו השיחות בין נציגי האופוזיציה והקואליציה, במטרה להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. בהודעה רשמית מטעם בית הנשיא נכתב: "בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל".

בבית הנשיא הוסיפו כי "כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות. יודגש כי טרם הושגו הסכמות והנשיא ימשיך במאמציו".