אחרי תקרית המאבטחים: הדרישה של מירי רגב מנתניהו

בעקבות האירוע החריג שבו התעמתו נהגה של שרת התחבורה ומאבטחו של שר הביטחון, דורשת השרה מראש הממשלה לכנס את ועדת השרים לענייני השב"כ: "לא נותר לי אלא להכיר שיש כאן טיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/23 17:44 כא באלול התשפג

אחרי תקרית המאבטחים: הדרישה של מירי רגב מנתניהו
נתניהו ורגב | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך אירוע לקראת ראש השנה שנערך השבוע, התעמתו נהגה של שרת התחבורה מירי רגב ומאבטחו של שר הביטחון יואב גלנט. בעקבות האירוע החריג רגב פנתה אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשה לכנס את ועדת השרים לענייני השב"כ שבראשותו ולעסוק בהתנהלות יחידה 730 - היחידה הממלכתית לאבטחת אישים.

"בפועל עוכבתי במקום במשך למעלה משעה ואף נהדפתי ונדחפתי פיזית"

"אבקשך לכנס את ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי, בראשותך, בהקדם האפשרי לדיון בנושא התנהלות יחידה 730 בשירות הביטחון הכללי", פתחה וכתבה רגב. "הדיון מתבקש בעקבות תקרית חריגה שארעה השבוע, אשר במהלכה פעלו מאבטחים ושוטרים צבאיים לעכב את הנהג שהסיע אותי בתפקיד. לאירוע היו עדים רבים ושר הביטחון שנכח במקום נדרש להתערב בו באופן אישי", ציינה.

השרה כתבה כי במהלך האירוע הוסבר כי "ניתן לקבל את פרטי הנהג לטובת המשך בירור ככל שנדרש, אולם לא ניתן לעכבו באופן שהלכה למעשה מעכב אותי ומונע ממני להגיע ליעדי. בפועל עוכבתי במקום במשך למעלה משעה ואף נהדפתי ונדחפתי פיזית", טענה.

העימות בין רגב לגלנט: גלנט בא לעשות סדר והשיחה של רגב עם הנהג | צילום: הטלגרם של עמית סגל

"לא נותר לי אלא להכיר שיש כאן טיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת"

לדבריה, בשיחה שקיימה עם ראש השב"כ רונן בר, נאמר לה על ידו כי התנהלות המאבטחים הייתה טובה וזאת לאחר קיום תחקיר. "תמוה כיצד מקיימים תחקיר מבלי לתחקר את הנהג ואנשים נוספים שהיו במקום כולל אנוכי ושר הביטחון. לא נותר לי אלא להכיר שיש כאן טיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת. כתא"ל וחברת קבינט מדיני בטחוני נוכחתי בעשרות תחקירים מבצעיים וביטחוניים ואני סבורה שהתנהלות המאבטח מחייבת דיון מעמיק לגבי הפגמים המבצעיים שיכולים לפגוע מחר בסמלי השלטון.

לסיום כתבה כי לאור הדברים, "אני מבקשת קיום דיון דחוף בוועדת השרים, במסגרתה יתאפשר לי ולשרים אחרים המעוניינים בכך להציג את התייחסותם ביחס להתנהלות יחידה 730, הכל במטרה להגיע לדפוסי עבודה מקצועיים ראויים, שיאפשרו לשרים למלא את תפקידם כהלכה, תוך שמירה על ביטחונם".

העימות בין רגב לגלנט: הייתה דריסה? | צילום: הטלגרם של עמית סגל