עמית סגל במתקפה: "פקידת ציבור שנאמה בכנסת נאומים פוליטיים"

דינה זילבר, המשנה לשעבר של היועמ"ש, תקפה הבוקר את נאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. פרשן חדשות 12 הגיב בחריפות וענה: "אנחנו חיים בעידן מופלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 09:53 כא באלול התשפג

עמית סגל במתקפה: "פקידת ציבור שנאמה בכנסת נאומים פוליטיים"
עמית סגל, תוקף את זילבר, צילום: Hadas Parush/Flash90

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, תוקף בחשבון הטוויטר שלו את המשנה ליועמ"ש לשעבר דינה זילבר לאחר ריאיון שהעניקה האחרונה הבוקר ל"כאן רשת ב'". זילבר אמרה על נאומו של יו"ר הכנסת אוחנה אתמול: "אני נגד כניעה לטרור". סגל תקף בחזרה.

"נאמה בכנסת נאומים פוליטיים מחוצפים"

"אנחנו חיים בעידן מופלא" כותב סגל, "שבו פקידת ציבור שנאמה בכנסת נאומים פוליטיים מחוצפים, וקיבלה תכנית מתחנת רדיו רגע אחרי שהגנה עליה בנימוק משפטי רעוע קוראת כעת לפוליטיקאי לא לשאת נאומים פוליטיים". דבריה המלאים של זילבר היו: "במקום לאיים היה ראוי שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו כדי לדבר בצורה ממלכתית".

עו"ד דינה זילבר

עו"ד דינה זילבר, הרגישזה את סגל. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנאום של אוחנה

כזכור, אתמול נאם יו"ר הכנסת ואמר בנאום מיוחד לרגל השנה החדשה: "כיו"ר הכנסת אני מבקש להציב תמרור עצור. מאז 1977 ועד היום התחולל תהליך של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר שהיה אז כמעט כל יכול אל הדרג הממונה שהוא היום הדרג הכמעט כל יכול. מגמה שהוסיפה להתעצם בשנות ה-90 עם הכרזת בית משפט העליון בכך שכוחו לפסול חוקים של הכנסת אך משום שאינם הולמים להשקפתו את הערכים שבחוקי היסוד. אנו ניצבים בפני צומת חדשה ומסוכנת שעלולה לדרדר אותנו לתהום כאשר בזמן הקרוב יקיים בית המשפט העליון דיונים בשאלת תוקפם של חוקי היסוד".