"דברים גדולים קורים בהתיישבות": אלה היישובים שהסדרתם יצאה לדרך

הסדרת הישובים אביגיל, עשהאל ובית חוגלה יצאה לדרך עם חתימת תחום השיפוט שלהם | השר סמוטריץ': "הממשלה הלאומית מקדמת מדיניות ימנית, ציונית ולאומית, שרואה בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון נכס למדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/23 22:18 כ באלול התשפג

"דברים גדולים קורים בהתיישבות": אלה היישובים שהסדרתם יצאה לדרך
עשהאל, דרום הר חברון | , צילום: אלעד הומינר

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם היום (ד') על צו המגדיר את תחום השיפוט של היישובים אביגיל ועשהאל שבהר חברון, ובית חוגלה שבבקעת הירדן. במסגרת הצו יצורפו היישובים לתחומי השיפוט של המועצה האזורית בהם הם מצויים. יש לציין כי הסדרת תחום השיפוט מאפשרת לקדם באופן מיידי תכנון שיאפשר את פיתוח היישובים.

כזכור, יישובים אלו עברו אישור קבינט כחלק מהסדרת תשעת היישובים שהובילו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בחודש פברואר האחרון. בנוסף, באותה החלטה מלפני כחצי שנה אושרה הכנסתם של כל הישובים הצעירים להגדרת "אתרים בהסדרה" דבר אשר יכניס אותם להליך הסדרה מלא, ובטווח מהיר יאפשר חיבור תשתיות, מרכיבי בטחון, מבני חינוך ועוד.

"פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון נכס למדינת ישראל"

סמוטריץ' ברך על המהלך: "דברים גדולים קורים בהתיישבות והממשלה הלאומית מקדמת מדיניות ימנית, ציונית ולאומית, שרואה בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון נכס למדינת ישראל. הבטחנו לציבור שינוי מדיניות וב"ה עקב בצד אגודל מתקדמים. ברכות לתושבי היישובים ולהתיישבות כולה. אני מבקש להודות לעובדי המינהל האזרחי על העבודה המאומצת בעניין וכן את עובדי מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, מסר: "שלב משמעותי ביותר נחתם היום בדרך לעצמאותם המלאה של היישובים אביגיל, עשהאל, ובית חוגלה. אנחנו מודים לשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ והצוות שלו על הובלת התהליך וקידום ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן".

שאר הישובים שיוסדרו בהמשך

  • שחרית וגבעת ארנון - שומרון
  • גבעת הראל\גבעת הרואה ומלאכי השלום - בנימין
  • מצפה יהודה ושדה בועז גוש עציון