ח"כ מהליכוד זועם: "מזכירים את הפעולות של דאע"ש"

בעקבות האיום על מזבח יהשע בשומרון, ח"כ דן אילוז פנה לאדלשטיין בדרישה לכנס את ועדת חוץ וביטחון בנושא: "אסור לאפשר את הרס העתיקות. מדובר בתהליך בלתי הפיך ובכייה לדורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 16:35 יט באלול התשפג

ח"כ מהליכוד זועם: "מזכירים את הפעולות של דאע"ש"
שיקום אתר מזבח יהושע בן נון, ארכיון, צילום: מועצה אזורית שומרון

בעקבות ההרס במזבח יהושע, חבר הכנסת דן אילוז פרסם הודעה, בה קרא לקיום דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון בנושא: "ערביי יהודה ושומרון ממשיכים במאמציהם למחוק את ההיסטוריה היהודית, להרוס אתרים ארכאולוגים, כדי להתכחש לשורשים שלנו בארצנו במעשים שמזכירים את הפעולות של דאע"ש", אמר. "אסור לאפשר את הרס העתיקות. מדובר בתהליך בלתי הפיך ובכייה לדורות!"

"מדובר בתהליך בלתי הפיך ובכייה לדורות"

נזכיר כי בעקבות תחילת עבודות הפיתוח של כשלושים יחידות דיור על חלקת מזבח יהושע, שיגר ח"כ דן אילוז מכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין עם קריאה לקיום דיון דחוף בנושא.

דן אילוז

דן אילוז, צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת

ח"כ דן אילוז מסר: "ידידי ח"כ אדלשטיין ואני שותפים לדרך בנושא קידום הריבונות ביהודה ושומרון ובשמירה על המורשת היהודית", פתח ואמר. "ערביי יהודה ושומרון ממשיכים במאמציהם למחוק את ההיסטוריה היהודית כדי להתכחש לשורשים שלנו בארצנו. אסור לאפשר את ההרס השיטתי של העתיקות המוכיחות את הקשר שלנו לארץ. מדובר בתהליך בלתי הפיך ובכייה לדורות!"

"הערבים מתאמצים לטשטש דווקא את המקומות החשובים"

בריאיון עם "חדשות כיפה" אמש אמרה ראש תנועת נחלה, דניאלה וייס, "הערבים מתאמצים לטשטש דווקא את המקומות החשובים ביותר מבחינה היסטורית", לדבריה: "יש בקרב המוסלמים ובקרב אנשי הדת המוסלמים אנשים שיודעים את הנתונים האלה - לא סתם את לא רואה דגל על כל הר וניסיון לבנות על כל גבעה, דווקא כאן הערבים עושים מאמץ עליון לטשטש את הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל".