התגובה של יריב לוין למתווה הפשרה החדש: "אי אפשר"

בבית הנשיא אישרו כי מתקיימות שיחות בין הצדדים, ואחרי פרסום המתווה בתקשורת מבינים בכנסת כי הוא לא יצא לפועל | שר המשפטים אמר כי "אי אפשר לקבל את הצעת הפשרה החדשה", וראשי המחאה תקפו: "מלכודת פתאים לאופוזיציה בגיבוי הנשיא. כל היתר מסך עשן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 08:30 יט באלול התשפג

התגובה של יריב לוין למתווה הפשרה החדש: "אי אפשר"
יריב לוין,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות מאז יצאה הכנסת לפגרה, בקואליציה התכוננו למושב הבא ולהמשך החקיקה המשפטית - אחרי שהעבירו את צמצום עילת הסבירות במושב האחרון. אמש (ב') נחשף כי בבית הנשיא חודשו השיחות בין הצדדים במטרה למנוע משבר חוקתי, אך לאחר פרסום השיחות נראה כי אין להן סיכוי.

עמית סגל מפרסם הבוקר (ג') כי גורמים בכירים בקואליציה ובאופוזיציה אומרים כי "פרסום המתווה חיסל אותו, הקיצוניים בשני הצדדים ניצחו שוב". נזכיר במהלך השיחות, שקיומן אושר על ידי בית הנשיא, עלו מספר אפשרויות ובראשם עצירת החקיקה לתקופה של כשנה וחצי. בין היתר דובר גם על ריכוך נוסף של עילת הסבירות, וביטול החקיקה המסתמנת ושינוי הוועדה לבחירת שופטים.

לוין: "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה"

"אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה, היא לא משנה את הדבר הבסיסי בוועדה לבחירת שופטים", אמר הבוקר (ג') שר המשפטים יריב לוין ברדיו "קול ברמה". השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר כתב כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".

השר יריב לוין |

השר יריב לוין. לא מסכים למתווה החדש | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם מפלגת הציונות הדתית התנגדה ומסרה כי "כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק". כבר אחרי פרסום המתווה, הגיבו בליכוד ואמרו כי "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה".

אהוד ברק: "מלכודת פתאים לאופוזיציה בגיבוי הנשיא"

גם בצד שני לא אהבו את השיחות, וכך כתב אהוד ברק: "ה'פשרה' הרקובה בהסכמת נתניהו היא מלכודת פתאים לאופוזיציה בגיבוי הנשיא. המטרה: חילוץ נתניהו מהכרעות הבג"צ נגד ההפיכה המשטרית. סילוק חיות וברון וווטו של לוין על נשיא העליון. כל היתר מסך עשן. המחאה והאופזיציה חייבות לדרוש: 'דנים רק אחרי ביטול של כל חוקי ההפיכה!' שום דבר לפני זה".

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גם חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה תקפה את המתווה וכתבה: "לא מבינה איך אפשר לחשוב על פשרה מול מי שהשאירו אדמה חרוכה בכל מרחב ולא נתנו לאחד לחמוק מגידופים והסתה - ראש השב"כ, הרמטכ"ל, נשיאת בית המשפט העליון, הטייסים, המילואימניקים, קציני הצבא, מתנדבי המשטרה, האקדמיה, הרופאים, שומרי הסף ועוד רבים. את כולם הפכו לבוגדים ודמם של כולם מותר בדרך אל חורבן משיחי דיסטופי. את הממשלה המסוכנת הזאת חובה להפיל לא להציל".