הערכת בכירים בממשלה: דני דיין לא יפוטר

למרות הדיווח על רצונה של רעיית ראש הממשלה להביא לסיום תפקידו בשל הופעתה של קרן פלס בטקס יום השואה - יו"ר יד ושם צפוי להמשיך בתפקידו | שרה נתניהו הכחישה אתמול את נסיון ההדחה: "פתאום שמעתי סיפור שלא היה ידוע לי לחלוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 07:39 יח באלול התשפג

הערכת בכירים בממשלה: דני דיין לא יפוטר
דני דיין | , צילום: Yonatan SIndel/Flash90

בשבוע שעבר שלח שר החינוך יואב קיש מכתב חריף ליו"ר יד ושם דני דיין בו העלה מספר טענות קשות בנוגע למנהל התקין של המוזיאון להנצחת ששת המיליונים שנספו בשואה. הסיבה למכתב הייתה נעוצה באשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שלא אהבה את בחירתו של דיין להזמין את הזמרת קרן פלס, שהתבטאה בעבר מספר פעמים נגד הרפורמה המשפטית - להופיע בטקס יום הזיכרון ביד ושם. אמש (א') כהמשך לפרסומים שלהם, דווח ב"חדשות 12", כי דיין לא יפוטר ויישאר בתפקידו, כך מעריכים בכירים בממשלה.

"פתאום שמעתי סיפור שלא היה ידוע לי"

הערכת אותם בכירים מגיעה לאחר הכחשתה של שרה נתניהו: "האמת שאני לא רואה אלא רק שמעתי, ואז הבנתי איך מתפתח פייק ניוז. פתאום שמעתי סיפור שלא היה ידוע לי לחלוטין, ואני רוצה להבהיר את העובדות: אני לא שותפה לארגוני טקסים", הסבירה אתמול רעיית ראש הממשלה.

שרה נתניהו המשיכה וסיפרה כי הגיעה כמו תמיד לטקס ביד ושם בערב יום השואה. "מה שהיה היה, שמעתי את קרן פלס, לא ידעתי עליה לפני, לא ידעתי עליה אחרי, אין שום בכלל בסיס לכל המשפטים שאחרי זה נזפתי במישהו או במשהו, להפך - בסוף הטקס, כשעברנו בשורה ללחוץ ידיים, לחצתי לה את היד וגם החמאתי לה - אמרתי לה שהיא שרה מרגש, ואגב - זה באמת נכון, היא שרה מרגש ואין לי מילה נוספת להגיד על זה".

שרה נתניהו | צילום: Moti Milrod/POOL

"עניין שלא היה עניין"

לסיום הגדירה את האירוע כ"סתמי לחלוטין". נתניהו סיימה: "אין לי מושג וגם לא ידעתי אז וגם לא היום אם היא משתתפת במחאות, כן או לא, באמת אין לי מושג. בלי קשר, החמאתי לה שהיא שרה מרגש וריגשה את כולנו וגם אותי, וזה בכלל נגמר עניין שלא היה עניין".