קיש פועל להדחת יו"ר יד ושם - גדעון סער תוקף: "בלתי חוקי"

במכתב חריף ששלח שר החינוך קיש ליו"ר יד ושם דני דיין, הוא קובל על "מחדלים חמורים" לדבריו בישיבות ההנהלה, דיין מצידו הגיב לטעות ועקץ את השר | גדעון סער תוקף: "נסיון הדחה בלתי חוקי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/08/23 22:29 יג באלול התשפג

קיש פועל להדחת יו"ר יד ושם - גדעון סער תוקף: "בלתי חוקי"
שר החינוך קיש, ידיח את יו"ר יד ושם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם הסערה הבאה בממשלה תבוא דווקא מיד ושם? שר החינוך יואב קיש שלח היום (ד') מכתב חריף ליו"ר יד ושם דני דיין בו העלה מספר טענות קשות בנוגע למנהל התקין של המוזיאון להנצחת ששת המיליונים שנספו בשואה. דיין מצידו הזדרז להגיב במכתב משלו ודחה אחת אחרי השניה את טענות השר והוסיף גם מספר עקיצות. גדעון סער תקף הערב וכינה את מעשיו של קיש כ"נסיון הדחה בלתי חוקי". על כוונתו של קיש לפעול להדחת דיין דווח לראשונה ב"חדשות 12".

תקלות חמורות? דיין השיב לטענות השר

במכתב ששלח שר החינוך, הועלו מספר "תקלות חמורות" לדבריו אשר נוגעות ליושבים בישיבות ההנהלה ולאי זימונם של מנכ"ל משרד החינוך וחלק מהשרים לישיבות לכאורה בניגוד לנהלים. על כך השיב דיין כי כל מנכ"לי משרד החינוך קיבלו הזמנות לישיבות ואף צורפו לקבוצת וואטסאפ ייעודית אך "מאז מוניתי לתפקיד, איש מהמנכ"לים (סלוביק, טאובר וצלאל) לא נענה ולו פעם אחת לזימון".

דני דיין

דני דיין, הגיב לשר קיש. צילום: נועם מוסקוביץ

הביקור של השר והעקיצה של דיין

בסוף מכתבו, כותב שר החינוך כי נוכח הממצאים שעלו בידיו הוא מתכוון להגיע לסיור עומק במוסד בשבוע הבא וביקש ליידע על כך את דיין. דיין הגיב בעוקצנות במכתבו וכתב: "אני שמח שנענית עתה להזמנתי לערות "ביקור עומק" ראשון ביד ושם ביום רביעי הבא, אלא שבזימון שקיבלתי משלכתך הוקצו לביקור 30 דקות בלבד. ביקור עומק מחייב לכל הפחות 3 שעות" כתב דיין.

"אסור ש'יד ושם' ייכנס למסלקת הונדטות של נתניהו"

מי שעוד הגיב לסערה הוא חבר הכנסת גדעון סער, מקורבו של דיין. בטוויטר כתב: "הכוונה להדיח את דני דיין מתפקיד יו"ר "יד ושם" היא בלתי חוקית, גדושת שיקולים זרים ובעיקר פוגעת במוסד הלאומי החשוב והקדוש הזה. דיין הוא אדם רב כשרונות, עם תודעה לאומית, הסטורית והומנית נדירה. הוא ממלא את תפקידו באופן ממלכתי מובהק. אסור ש'יד ושם' ייכנס למסלקת הונדטות של נתניהו".