שרה נתניהו: זה מה שקרה כשפגשתי את קרן פלס ביד ושם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המריאו לביקור מדיני לקפריסין, לפני הטיסה התייחסה אשת ראש הממשלה לסערת קרן פלס ואיום ההדחה על יו"ר יד ושם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/23 15:35 יז באלול התשפג

שרה נתניהו: זה מה שקרה כשפגשתי את קרן פלס ביד ושם
צילום: Moti Milrod/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יוצאים היום לביקור מדיני בקפריסין השכנה. לפני המראתו לקפריסין התייחס ראש הממשלה לפרעות המסתננים, רעייתו שרה בחרה להגיב לראשונה לסערה סביב הופעתה של קרן פלס באירוע ביד ושם.

נתניהו ושרה ממריאים לקפריסין

על הדיווחים לפיהם ההופעה של פלס שמזוהה עם המחאה נגד הרפורמה בטקס יום השואה היא שהביאה לאיום הפיטורים נגד יו"ר יד ושם דני דיין אמרה שרה נתניהו, "האמת שאני לא רואה אלא רק שמעתי, ואז הבנתי איך מתפתח פייק ניוז. פתאום שמעתי סיפור שלא היה ידוע לי לחלוטין, ואני רוצה להבהיר את העובדות: אני לא שותפה לארגוני טקסים".

שרה נתניהו על המפגש עם קרן פלס: "היא שרה מרגש"

נתניהו סיפרה: "הגעתי לטקס כמו תמיד, כמו בשנים רבות, של ׳יד ושם׳ בערב יום השואה, מה שהיה היה, שמעתי את קרן פלס, לא ידעתי עליה לפני, לא ידעתי עליה אחרי, אין שום בכלל בסיס לכל המשפטים שאחרי זה נזפתי במישהו או במשהו, להפך - בסוף הטקס, כשעברנו בשורה ללחוץ ידיים, לחצתי לה את היד וגם החמאתי לה - אמרתי לה שהיא שרה מרגש, ואגב - זה באמת נכון, היא שרה מרגש ואין לי מילה נוספת להגיד על זה.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אירוע סתמי לחלוטין, שהופיעה זמרת, זמרת טובה, אין לי מושג וגם לא ידעתי אז וגם לא היום אם היא משתתפת במחאות, כן או לא, באמת אין לי מושג. בלי קשר, החמאתי לה שהיא שרה מרגש וריגשה את כולנו וגם אותי, וזה בכלל נגמר עניין שלא היה עניין".

נתניהו התייחס לבעיית המסתננים ואמר: "בבוקר דנו בנושא של ההסתננות המאסיבית של עובדים בלתי חוקית מאפריקה. זה איום ממשי על צביונה ועתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כדי לטפל בזה אנחנו עשינו שני דברים. הדבר הראשון, לבנות מכשול לעצור את ההגירה המאסיבית. הדבר השני, לטפל באותם המסתננים שנכנסו לארץ".