לאחר שהוחלט לא לארח סרבנים: מנהל התיכון בתל אביב התפטר

לאחר מכתבו של מ"מ מנכ"ל משרד החינוך, החליטו בוועד המנהל של הגימנסיה הרצליה בתל אביב, שלא לאשר את האירוע בו היו אמורים להגיע לתיכון בני נוער המסרבים להתגייס. בתגובה התפטר מנהל הגימנסיה זאב דגני הודיע על התפטרותו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/09/23 10:49 יז באלול התשפג

לאחר שהוחלט לא לארח סרבנים: מנהל התיכון בתל אביב התפטר
הגימנסיה הרצליה, צילום: avishai teicher

מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני, הודיע הבוקר (א') על התפטרותו מניהול הגימנסיה בתל אביב, זאת לאחר החלטת הוועד המנהל שלא לאשר את קיום האירוע בו היו אמורים להגיע לבית הספר בני נוער שיכריזו על סירובם להתגייס לצה"ל, כך דווח בעיתון "הארץ".

האיום של משרד החינוך

עוד קודם לכן, נוצרה סערה סביב האירוע כאשר גם במשרד החינוך התייחסו לנושא. ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, שלח מכתב להנהלת הגימנסיה במטרה להניא אותם מקיום האירוע בשטח בית הספר. במכתב ציין שמעוני כי "פעילות שנויה במחלוקת שאינה עומדת בהוראות חוזרי המנכ"ל" והוסיף כי קיום האירוע "עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

בני הנוער ביקשו להצהיר נגד גיוס לצה"ל

במסגרת האירוע, התכוונו בבית הספר לאשר את הגעתם של כ-200 בני נוער לפני גיוס. האירוע "נוער נגד דיקטטורה" היו אמורים להגיע לבית הספר ושם במהלך האירוע להצהיר כי אינם מוכנים להתגייס לצה"ל. מנהל בית הספר דגני, אישר את האירוע והתעקש כי יתקיים, עתה לאחר החלטת הוועד המנהל, הודיע על התפטרותו מניהול בית הספר.