ההתפרעויות בדרום ת"א המפכ"ל: הצמדנו עורכי דין לשוטרים שצפויים להיחקר במח"ש

בעקבות שימוש בירי חי על ידי שוטרים שחשו סכנת חיים בהתפרעויות המסתננים בדרום תל אביב, במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו כי פתחו בבדיקה | המפכ"ל: "נותן גיבוי מלא לכלל השוטרים והמפקדים שפעלו באירועים השונים בדרום תל אביב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/23 22:33 טז באלול התשפג

המפכ"ל: הצמדנו עורכי דין לשוטרים שצפויים להיחקר במח"ש
שוטרים בדרום תל אביב, הבוקר | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בשעות הבוקר (שבת) נערכה הפגנה של מסתננים מאריתריאה - מתנגדי משטר אריתראים לתומכיו. במהלך ההפגנה החלו המפגינים להפר את הסדר באזור רחוב המסגר ורחוב יד חרוצים, והפעילו אלימות קשה וונדליזם ברחובות העיר. האלימות שהופנתה כלפי השוטרים הובילה לפציעתם של 49 שוטרים. במהלך הפרות הסדר השתמשו מספר שוטרים בירי חי לאחר שהרגישו בסכנת חיים - מח"ש פתחה בבדיקה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הודיע הערב כי הוא נותן גיבוי מלא לשוטרים.

שבתאי: "נותן גיבוי מלא לכלל השוטרים והמפקדים שפעלו באירועים השונים בדרום תל אביב"

בישיבת הערכת המצב שקיים הערב, התייחס המפכ"ל למעורבות של המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה כאמור בבדיקה של האירועים שהתרחשו היום בדרום תל אביב, והבהיר בצורה חד משמעית כי הוא "נותן גיבוי מלא לכלל השוטרים והמפקדים שפעלו באירועים השונים בדרום תל אביב בכלל הגזרות". המפכ"ל הדגיש כי "משטרת ישראל הצמידה עורכי דין לכלל השוטרים אשר צפויים להיחקר במח"ש", נכתב בהודעת המשטרה.

רב ניצב שבתאי שב והדגיש כי מכל הבדיקות שהוא קיים במהלך היום, עולה כי "השוטרים נהגו במקצועיות והשיבו את הסדר לרחובות תל אביב, תוך שהם פועלים בנחישות ומסכנים את חייהם".

חלק מדברי המפכ"ל בהערכת המצב | צילום: דוברות המשטרה

בן גביר: "מגבה את השוטרים שהותקפו"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בתגובה להתפרעויות המסתננים: "אני שולח איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו, ומגבה את השוטרים שהותקפו באבנים ואלות ונאלצו להגן על עצמם בירי חי. לשוטרים הזכות המלאה להגן על עצמם מפני המתפרעים".

מעצר מסתנן שהתפרע |

מעצר מסתנן שהתפרע | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפרעויות בתל אביב, 49 שוטרים נפצעו |

התפרעויות בתל אביב, 49 שוטרים נפצעו | צילום: Omer Fichman/Flash90

בדיון שהתקיים היום בראשות ראש הממשלה, הציע בן גביר לבחון את גירושם מהארץ של המסתננים שהשתתפו בהפרות הסדר בתל אביב. "ראש הממשלה השיב כי יש לבחון הדברים יחד עם יעוץ משפטי", נמסר מלשכתו של בן גביר. בהמשך העלה השר שיחת ועידה עם אנשי רשות האוכלוסין וביקש מהם לבחון אפשרויות לגירוש המתפרעים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בעקבות התפרעויות החמורות בתל אביב, החליט ראש הממשלה לכנס צוות שרים מיוחד לבחון נקיטת אמצעים נגד המסתננים הלא חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר, לרבות צעדי גירוש. צוות השרים יתכנס מחר במשרד ראש הממשלה בירושלים".