בן גביר הנחה את המפכ"ל: מותר להיפגש עם השר הזה רק באישורי

לאחר שנודע לו כי אנשי משטרה עורכים פגישות עבודה עם נציגי החשב הכללי ומנכ"ל משרד האוצר, השר לביטחון לאומי שיגר מכתב למפכ"ל המשטרה, ובו אסר להיפגש עם גורמי ממשלה וחברי כנסת, אלא רק בתיאום מראש מולו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/23 21:34 טז באלול התשפג

בן גביר הנחה את המפכ"ל: מותר להיפגש עם השר הזה רק באישורי
השרים בן גביר וסמוטריץ' | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ישנה מתיחות שמדי פעם באה לידי ביטוי גם בפרסומים שונים בכלי התקשורת. לאחרונה שיגר בן גביר מכתב למפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, דרך ניצב קובי יעקובי, המזכיר הביטחוני לשר המשרד לביטחון לאומי. בדבריו כתב כי הובא לידיעתו של בן גביר כי אנשי משטרה עורכים פגישות עבודה עם נציגי החשב הכללי, מנכ"ל משרד האוצר וגורמי משרדה ממשלה שונים. את המכתב פרסם עמית סגל, שציין כי מדובר בצוות שנועד למנוע מכספי המדינה להגיע לארגוני הפשע.

"פגישה של נציגי משטרה עם גורמי משרדי ממשלה וחברי כנסת, מחייבת תיאום ואישור מראש של השר"

בהמשך המכתב הודגש: "ככל שהדברים לא היו ברורים עד כה, נבהיר ונחדד, כי פגישה של נציגי משטרה עם גורמי משרדי ממשלה וחברי כנסת, מחייבת תיאום ואישור מראש של השר, באמצעות לשכת השר/לשכת בל"מ/המזכירות הביטחונית".

השר איתמר בן גביר |

השר איתמר בן גביר | צילום: Yonatan SIndel/Flash90

"אנו מקווים ומאמינים כי כלל הגורמים ישתפו פעולה במאמץ חשוב זה"

תגובת השר בן גביר כפי שנמסרה לסגל: "מאוד אוהב את השר סמוטריץ' אבל נוהל בין כל משרדי הממשלה שהדרג המקצועי מקבל אישור מהשר שלו לפני שנפגש פוליטיקאים. עד עתה לא נמנעה כל פגישה שכזו".

מלשכת שר האוצר נמסר: "המאבק שמוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בגיבוי ממשלת ישראל בארגוני הפשיעה בחברה הערבית הוא חיוני להחזרת המשילות והביטחון האישי למדינת ישראל כולה. אנו מקווים ומאמינים כי כלל הגורמים ישתפו פעולה במאמץ חשוב זה".

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90