הפרשן הבכיר לענייני ערבים נגד אלי כהן: "לא מתאים לתפקידו"

אהוד יערי התבטא בחריפות נגד שר החוץ ואמר כי הלקח מפרסום הפגישה עם שרת החוץ הלובית הוא להעביר אותו מתפקידו | על גבול הצפון: "מציגים לציבור איזו תמונה כאילו מחר בבוקר הפתיל ניצת ומתלקחת תבהלה ענקית על גבול הצפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/23 13:00 טו באלול התשפג

הפרשן הבכיר לענייני ערבים נגד אלי כהן: "לא מתאים לתפקידו"
אלי כהן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בתחילת השבוע התרחשה סערה מדינית גדולה כאשר שר החוץ אלי כהן פרסם את דבר קיומה של פגישת עם שרת החוץ הלובית, פרסום שגרם להשעייתה ולמהומות במדינה הערבית. נתניהו מיהר להוציא נוהל עדכון חדש, והפרשן לענייני ערבים, אהוד יערי, אומר כי לדעתו כהן לא מתאים לתפקיד.

יערי: מדינות ערביות יפחדו לדבר איתנו

"הלקח הוא שצריך להחליף את שר החוץ. שר החוץ הישראלי לא מתאים לתפקידו. ראינו את זה בשורה של מקרים", אמר יערי לגדעון אוקו ברדיו 103FM. אחרי הסערה אמר כהן כי "חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה".

לדברי יערי, "הנזק הוא שמדינות יפחדו לדבר איתנו. יש עוד מדינות ערביות שמדברות איתנו, וזה לא מהיום, זה לא התחיל עם הממשלה הזו זה הולך כבר שנים, הם עכשיו כשהם מעלים את דרג היחסים החשאיים הם יחרדו. מי ירצה לסכן את ראשו כדי שלשר החוץ הישראלי תהיה כותרת? זה הלקח".

אהוד יערי, 2008

אהוד יערי, 2008 צילום: Nati Shohat/Flash9

"עם כל הכבוד לרואי השחורות, אין חלקי עמהם"

במהלך הראיון התייחס יערי גם לגבול הצפון ואמר כי הוא לא חושב שהמלחמה קרובה. "אני בדעה שאצלנו קצת חרגו מכל פרופורציה, אצלנו בארץ, בתקשורת כולה. חרגו מכל פרופורציה ומציגים לציבור איזו תמונה כאילו מחר בבוקר הפתיל ניצת ומתלקחת תבהלה ענקית על גבול הצפון. עם כל הכבוד לרואי השחורות, אין חלקי עמהם".

לדברי יערי, מדובר "נקרא לזה בלשון פשוטה, פוזות שמייצר נסראללה כדי להראות לקהל שלו שהוא מנפח שרירים אבל מאוד נזהר. זה בעיקר איתות הביתה".