בשורה לחיילי המילואים: אלפי שקלים יכנסו לחשבון הבנק שלכם

בהחלטת ועדת השרים לעניין מערך המילואים מחודש יוני, אושרו שני מענקים חדשים, והם אמורים להיכנס מחר או בתחילת שבוע הבא לחשבון הבנק של מי שמוגדר משרת מילואים פעיל | הפרטים המלאים

אלעד הומינר ישועה תורג'מן אלעד הומינר וישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/08/23 22:41 יד באלול התשפג

בשורה לחיילי המילואים: אלפי שקלים יכנסו לחשבון הבנק שלכם
לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, 2022 | , צילום: Michael Giladi/Flash90

בחודש יוני 2023 אישרה ועדת השרים לעניין מערך המילואים בראשות שר הביטחון יואב גלנט, מספר הטבות בשווי של כ-200 מיליון שקלים במטרה להוקיר ולתגמל את משרתי המילואים. בהתאם לאותה החלטה, אושרו שני מענקים חדשים שאמורים להיכנס מחר (ו') או בתחילת שבוע הבא לחשבון הבנק, למי שמוגדר משרת מילואים פעיל.

שני המענקים:

  1. מענק כלכלת הבית – מענק שנתי ואחיד בגובה 1,250 שקלים בגין תשלומי משק בית למשרתי מילואים פעילים.
  2. מענק קייטנות וצהרונים – מענק שנתי בגובה 1,500 שקלים למשרתי מילואים הורים לילדים עד גיל 16, אשר ביצעו שירות מילואים פעיל 5 ימים ומעלה בחודשים יולי-אוגוסט.

משרתי המילואים שזכאים למענקים, קיבלו מיחידתם את ההודעה הבאה: "משרת/ת מילואים יקר/ה, צה"ל ואגף כוח האדם שמחים לעדכן כי בהתאם להחלטת ממשלה 620 ועפ"י רשומות צה"ל, נמצאת זכאי/ת למענק 'כלכלת הבית' עבור משרתי המילואים הפעילים. המענק בגובה 1,250 ש"ח וישולם על ידי צה"ל-מופת לחשבונך בשכר אוגוסט אשר יופקד לחשבון הבנק בתאריך 1/9".

לא קיבלת מענק?

לא קיבלת את המענק? בדקו לפני כן באזור האישי שלכם באתר המילואים והאם אתם עומדים בקריטריונים הכמותיים להיחשב כ'משרת מילואים פעיל'. מי שזכאי ולא קיבל קיבל את הסכום ייצור קשר עם מוקד המילואים - טלפון 1111 שלוחה 4.

הגדרת משרת מילואים פעיל:

צילום מסך

הטבות נוספות שאושרו בחודש יוני:

  • הקלות לסטודנטים - קבלת שתי נקודות זכות עבור ביצוע 10 ימי מילואים; זכאות למועד בחינה נוסף בתוך 45 יום או בסמסטר עוקב וצפייה בהקלטה של שיעורים
  • הגדלת גובה ההנחה ברכישת קרקעות מ-75 אלף שקלים לעד 100 אלף שקלים.
  • מלגות לתארים אקדמיים מתקדמים בתחומי המדעים.