ההצעה של ארדן התקבלה: כוח יוניפי"ל לא יעבוד בתיאום עם ממשלת לבנון

מועצת הביטחון חידשה את המנדט של כוח יוניפי"ל בנוסח שעליו נאבקה ישראל, המשמר את חופש הפעולה ועצמאות הכוח לפעול ללא הודעה או תיאום עם ממשלת לבנון | השגריר ארדן: "אמשיך לדרוש ממועצת הביטחון לגנות את חיזבאללה ולדרוש מממשלת לבנון לפעול כנגד התעצמותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 19:21 יד באלול התשפג

ההצעה של ארדן התקבלה: כוח יוניפי"ל לא יעבוד בתיאום עם ממשלת לבנון
כוח יוניפי"ל בגבול ישראל סוריה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה הערב (ה') ברוב של 13 חברות מועצה, את ההחלטה על הארכת המנדט של כוח יוניפי"ל בלבנון, זאת בעקבות מאמצים דיפלומטים רבים בהובלת שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן. לאחר ההצבעה מתחה נציגת לבנון ביקורת על ההחלטה ועל הנוסח שאומץ.

בסביבת ארדן אומרים כי הנוסח שאומץ על ידי המועצה כולל הישגים משמעותיים עבור מדינת ישראל. ההישג המרכזי הוא, שהמנדט משמר את חופש הפעולה ואת עצמאות כוח יוניפי"ל, "למרות התנגדותה של ממשלת לבנון וקמפיין ארוך שהתקיים בשנה האחרונה, בניסיון לערער את סמכות הכוח ועצמאותו".

הנוסח החדש של המנדט קובע, כי כוח יוניפי"ל יוכל לנוע בעצמאות ללא תיאום וללא הודעה מוקדמת כדי לפקח על המתרחש בדרום לבנון ולממש את החלטה 1701. בנוסף, ההחלטה מביעה דאגה של מועצת הביטחון מהמתחמים הצבאיים שהוקמו לאורך הקו הכחול בכסות ארגון "ירוק ללא גבולות".

"אמשיך לדרוש ממועצת הביטחון לגנות את חיזבאללה"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר: "אני מברך על החלטת מועצת הביטחון לחדש את מנדט כוח יוניפי"ל ולהדגיש בהחלטה את עצמאותו ויכולתו לקיים סיורים וביקורות ללא תלות או תיאום עם לבנון או כל גורם אחר. אני אמשיך לדרוש ממועצת הביטחון לגנות את חיזבאללה ולדרוש מממשלת לבנון לפעול כנגד התעצמותו הצבאית, שעלולה להביא להסלמה חמורה באזור".