גלעד ארדן: "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006"

אחרי ששר הביטחון אמר כי "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר", שגריר ישראל באו"ם אומר כי המתיחות באיזור גבוהה מאוד | ביום חמישי בערב צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להחליט על הארכת המנדט של כוח יוניפי"ל בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 08:46 יג באלול התשפג

גלעד ארדן: "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006"
גבול הצפון, מורגשת מתיחות, צילום: Ayal Margolin/Flash90

ביום חמישי בערב צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להחליט על הארכת המנדט של כוח יוניפי"ל בלבנון, ושגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אומר היום (ד') כי "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006". לדבריו, הוא לא מאמין בכוחו של האו"ם למנוע זאת אך יש מנגנונים שיכולים לשפר את המצב. את הדברים אמר בראיון לגל"צ.

גלנט: איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה

נזכיר כי אמש (ג') התקיימה פגישה משולשת של ארדן עם שר הביטחון גלנט ומזכ"ל האו"ם גוטרש. נדונו האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים. בהודעה שפרסם, כתב גלנט על הפגישה: "בפגישתנו, שוחחנו על הפרות הריבונות של חיזבאללה בגבול הצפון, על הניסיונות האיראניים לדחוף את ארגוני הטרור לפעולה נגד ישראל ועל הצורך בקידום סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה".

 מזכ"ל האו"ם גוטרש

מזכ"ל האו"ם גוטרש | צילום: צילום מסך מיוטיוב

כח האו"ם בלבנון פתח בחקירת התקרית

כוח יוניפי"ל בלבנון | צילום: מתוך טוויטר של יוניפי"ל

במהלך הפגישה התייחס השר לאיום האיראני מלבנון: "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה. על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון".

ארדן: ארה"ב טעתה בעיכוב הזמנת נתניהו לבית הלבן

בראיון התבטא ארדן בסוגיית הסמנתו של ננתיהו לבית הלבן, ואמר כי "ארה"ב טעתה שעדיין לא הייתה פגישה, אבל יש לי סיבות טובות להניח שזה יקרה בקרוב". בתוך כך, נתניהו ינאם בפתיחת עצרת האו"ם ביום חמישי 21.9 ואיתו יגיע שר החוץ אלי כהן, שר הבריאות משה ארבל והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן.