משרדי האוצר והחינוך הגיעו להסכמות: בוטלה השביתה בתיכונים

שרי האוצר והחינוך, בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, הגיעו להסכמות עם יו"ר ארגון המורים רן ארז - והשביתה שתוכננה לבתי הספר התיכוניים בוטלה | כל מורה יקבל תוספת שכר בסך 2,000 שקלים | נתניהו: "שמח שהשביתה הזאת נמנעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 18:32 יד באלול התשפג

משרדי האוצר והחינוך הגיעו להסכמות: בוטלה השביתה בתיכונים
השרים קיש וסמוטריץ' | , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

השביתה בוטלה - הלימודים יחלו כסדרם. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז, נפגשו במהלך הערב (ה') ומסתמן כי השלושה הגיעו להסכמות על מתווה שהציג שר החינוך.

המתווה של קיש

לפי המתווה של השר קיש, כל מורה יקבל תוספת שכר בסך 2,000 שקלים, ומנגד ילמד שעה פרונטלית נוספת. התוספת תוענק למורים בחמש פעימות:

  1. 800 שקלים במשכורת חודש ספטמבר הקרוב.
  2. 600 שקלים במשכורת חודש ספטמבר 2024.
  3. 200 שקלים במשכורת חודש ינואר 2025.
  4. 200 שקלים במשכורת חודש ינואר 2026
  5. 200 שקלים במשכורת חודש ינואר 2027
תיכון במעלה אדומים, ארכיון |

תיכון במעלה אדומים, ארכיון | צילום: Hadas Parush/Flash90

בסיכום יוצא שעד ינואר 2027 יקבלו המורים תוספת של 2,000 שקלים. במקביל, למורים יופחתו שלוש שעות לימוד פרטניות במקום שש שעות. ההסכם ייחתם למשך שש שנים, עם מנגנון הצמדה. ההסכם נועד לסייע להתמודד עם מצוקת המחסור במורים כי שעה פרונטלית שווה לתוספת 2,000 מורים נוספים.

"לפיכך, שנת הלימודים תחל כסדרה"

בהודעת ארגון המורים, כפי שנשלחה למורים, נכתב: "חברות וחברים יקרים, אני שמח לבשר לכם שהגענו להסכמות בכל הנקודות החשובות במו"מ מול משרד האוצר, זאת בעקבות המאבק העיקש אותו ניהלנו למען החינוך העל יסודי. מורי החינוך העל יסודי, הגיעו להישגים אדירים. לפיכך, שנת הלימודים תחל כסדרה. נעדכנכם בקרוב בפירוט ההסכמות".

נתניהו: "שמח לשמוע שהשביתה הזאת נמנעת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר ארגון המורים רן ארז לאחר שהושגו הסכמות בין משרד האוצר לארגון המורים, ואמר: "אני שמח לשמוע שהשביתה הזאת נמנעת, ושאנחנו פותרים את זה ומתחילים שנת לימודים בעזרת השם עם כולם. זה דבר מאוד מאוד חשוב ואני מברך על שיתוף הפעולה. אני מברך את שר החינוך קיש ואת שר האוצר סמוטריץ׳ ואותך רן ארז, על זה שהצלחתם להשיג את התוצאה הזאת".