השר אופיר סופר: "לא רואה את עצמי מצביע על פטור מגיל 21"

שר העלייה והקליטה מתייחס לסערת חוק הגיוס, ואומר בריאיון כי הוא "לא חושב שאפשר להשתחרר בגיל 21 ואחר כך ללכת לעבוד בהייטק אחרי שלא שירת בצבא, זה לא מקובל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 18:03 יד באלול התשפג

השר אופיר סופר: "לא רואה את עצמי מצביע על פטור מגיל 21"
לשכת גיוס ירושלים | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

עוד בטרם חזרו חברי הכנסת מהפגרה, חוק הגיוס כבר נמצא במרכז תשומת הלב של הקואליציה, שתצטרך להסדירו במושב הכנסת הקרוב. במפלגות החרדיות דורשים הסדרה של הנושא בכל מחיר, אולם בשותפות הנוספות לא יקלו על תהליך החקיקה. שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, התבטא היום (ה') בנושא.

"לא רואה את עצמי מצביע על פטור מגיל 21, ואני לא חושב שאפשר להשתחרר בגיל 21 ואחר כך ללכת לעבוד בהייטק אחרי שלא שירת בצבא, זה לא מקובל", אמר השר סופר בראיון לדוד בן בסט בתוכנית "הנבחרים" ברדיוס 100FM. סופר הדגיש כי הוא אומר את הדברים "גם אם יש אחוזים בציבור הכללי - דתיים ושאינם דתיים שאינם מתגייסים".

כ-70 אלף "עילויים" מבני הישיבות החרדיים ימשיכו ללמוד

ב"ישראל היום" פורסם לפני כשלושה שבועות מתווה חדש לסוגייה, עם הצעה חדשנית לפתרון גיוסם של בני הישיבות. על פי המתווה, שיזם איש העסקים מוטי סנדלר המקורב על פי העיתון לפוליטיקאים חרדים, כ-70 אלף "עילויים" מבני הישיבות החרדיים ימשיכו ללמוד בישבות במתכונת של "עתודה תורנית" בדומה לשאר חיילי ה"עתודה" שמפעיל צה"ל. מנסחי המתווה כותבים כי התעלמות מסוגיית הגיוס של בני הישיבות"תביא לפירוק החברה הישראלית, ובעקבות כך לחורבן בית שלישי"

על פי התוכנית, שאר מאה אלף בני הישיבות יתגייסו בפעימות על פני עשור. התוכנית לא מסדירה את הגיוס עצמו ומשאירה את האפשרויות בין גיוס לצבא או שירות לאומי פתוחות. מטרת התוכנית היא שלאחר השירות, יוכלו המתגייסים גם להשתלב בשוק העבודה.

המתווה, שהוגש למקורבים לראש הממשלה נתניהו ולפוליטיקאים חרדים לבחינה, מציב אמצעים לפיקוח על מי יהיו 70 אלף שייבחרו להמשיך ללמוד. מי שתחליט היא מנהלת מיוחדת במשרד החינוך שגם תבחן את הנבחרים לאורך הזמן. מי שיתקבלו ל"עתודה" יהיו פטורים משירות לאומי או צבאי אך יהיו צריכים להתמיד בלימודיהם לפחות שנתיים על מנת להתקבל. דגש נוסף שישימו בתוכנית היא על לימודים כלליים.