יהודי ושומר כשרות - זה שר ההגנה הבא של בריטניה

שר ההגנה של בריטניה התפטר מתפקידו באופן רשמי ומי שיחליף אותו הוא הפוליטיקאי היהודי גרנט שאפס, שהעיד על עצמו בעבר: "שומר על אורח חיים יהודי ואוכל כשר בלבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 13:38 יד באלול התשפג

יהודי ושומר כשרות - זה שר ההגנה הבא של בריטניה
גרנט שאפס, צילום: CC BY 3.0 Richard Townshend

בן וואלס, מי שהיה שר ההגנה של בריטניה בארבע השנים האחרונות, הגיש הבוקר (ה') רשמית את התפטרותו, לאחר שהודיע לפני כחודש על פרישה מהחיים הפוליטיים. מי שצפוי להחליף אותו בתפקיד הוא הפוליטיקאי הבריטי-יהודי גרנט שאפס, אשר שימש בעבר כשר התחבורה ושר הפנים של בריטניה.

גרנט שאפס, grant shapps

גרנט שאפס, grant shapps צילום: shutterstock

שאפס כיהן בצעירותו כראש ארגון הצעירים היהודי נוער לנוער (BBYO). ובראיון ל"ג'ואיש כרוניקל", העיתון המרכזי של יהדות בריטניה, הזדהה כיהודי וציין כי הוא נשוי ליהודיה. בנוסף, העיד על עצמו כי הוא "מרגיש יהודי לחלוטין", ושומר על אורח חיים יהודי הכולל הפרדה בין בשר לחלב ואכילת בשר כשר בלבד.

שאפס: נמשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה נגד הפלישה הברברית של פוטין

הפוליטקאי היהודי-בריטי הגיב למינוי בחשבון הטוויטר שלו: "לכבוד הוא לי להתמנות לשר ההגנה. אני רוצה להוקיר את תרומתו העצומה של בן וואלאס להגנה על בריטניה ולביטחון העולמי במהלך 4 השנים האחרונות".

"אני מצפה לעבוד עם הגברים והנשים האמיצים של הכוחות שלנו שמגנים על ביטחון האומה שלנו" הוסיף שר ההגנה היהודי. "בריטניה תמשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה נגד הפלישה הברברית של פוטין". שאפס הוא בן ברית ותיק של ראש ממשלת בריטניה המכהן רישי סונק, וייקח על עצמו את האחריות להנחות את תגובת בריטניה לפלישה הרוסית לאוקראינה.