המחבל מהפיגוע: פלשתיני עם אשרת עבודה בישראל

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במחסום מכבים הוא פלשתיני תושב דיר עמאר, שהחזיק התר עבודה בישראל | המחבל שנהג במשאית נכנס ממחסום נעלין לשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 11:25 יד באלול התשפג

המחבל מהפיגוע: פלשתיני עם אשרת עבודה בישראל
זירת הפיגוע, צילום: Jamal Awad/Flash90

מחבל ביצע הבוקר (ד') פיגוע דריסה חמור בצומת מכבים סמוך למודיעין, במהלכו נרצח צערי בן 20 ונפצעו עוד חמישה בני אדם. ‏המחבל הדורס, הוא דאוד עבד אלראזק פאיז פאיז, בן 41, פלשתיני תושב דיר עמאר הסמוך לנעלין. הוא החזיק התר עבודה בישראל.

מאבטחי רשות המעברים נטרלו את המחבל - שמת מפצעיו

מתחקור ראשוני של האירוע, עולה כי המחבל שנהג במשאית נכנס ממחסום נעלין לשטח ישראל, נסע מספר קילומטרים עד מחסום מכבים - שם ביצע את הפיגוע ודרס את הצעירים שעמדו במקום. המחבל נמלט בנסיעה של כעשרה קילומטר לכיוון מעבר חשמונאים. מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר חשמונאים נערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל, וכרזו לו לעצור. משלא עצר ירו בו ונטרלו אותו, כעבור זמן הוא מת מפצעיו.

זירת הפיגוע מחסום מכבים

זירת הפיגוע מחסום מכבים צילום: Jamal Awad/Flash90

כאמור, בעקבות הפיגוע צעיר כבן 20 נרצח, ו- 5 פצועים נוספים פונו לטיפול רפואי, בהם אחד במצב אנוש - שנפטר מפצעיו, אחד במצב קשה, בהכרה עם חבלת בטן ואחד במצב קל עם חבלות בגפיים. פראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו שלושה צעירים כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפציעות בבטן ובראש. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש, אחד קשה והשלישי קל".