המגיש הבכיר בערוץ 14 נגד הכניסה לקבר יוסף: "זה מסוכן"

ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו הלילה לאחר שעלו על מטען בשכם, זאת כאשר אבטחו את כניסת המתפללים היהודיים למקום. שמעון ריקלין ביקש לדעת: "ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 10:58 יד באלול התשפג

המגיש הבכיר בערוץ 14 נגד הכניסה לקבר יוסף: "זה מסוכן"
שמעון ריקלין, צילום: אמיר לוי/פלאש 90

מתיחות בשכם: אלפי בני אדם נכנסו הלילה (ה') לקבר יוסף שבשומרון, זאת זמן קצר לאחר שמחבלים פוצצו מטען חבלה בכניסה לאזור ושלושה לוחמים וקצין צה"ל נפצעו. בין הנכנסים הלילה היו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, ח"כ צבי סוכות, הזמר אליאב זוהר. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

האם התפילה מצדיקה את הפגיעה בחיילי צה"ל?

איש התקשורת שמעון ריקלין, שמשדר תוכנית יומית בערוץ 14, בחר לפרסם לאירוע תגובה לא רגילה. "אחי המתנחלים האהובים. האם לא התבלבלנו?", תהה בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צה"ל היקרים שלנו? או באלו הנוסעים להתפלל שם?".

ריקלין ציטט את הפסוק ונשמרתכם מאוד לנפשותיכם, ואף ציין כי הסיכוי שיוסף הצדיק, בנו של יעקב אבינו אכן קבור שם, קלוש, זאת מכיוון שהעדויות המוקדמות ביותר על קבורתו באזור הגיעו אחרי 1500 שנה מיום פטירתו. "כשנשלוט בשכם יום אחד יעשה איש כרצונו. או כשהמצב הבטחוני ישתפר מאוד. זה לא המצב. אני מבקש ממכם שלא לומר מתחנן לפניכם לשקול את העניין שוב".