למרות המטען שהתפוצץ בשכם - אלפים נכנסו לקבר יוסף

על אף המטען שהתפוצץ הלילה ופצע ארבעה לוחמי צה"ל, הכניסה לקבר יוסף מתקיימת כסדרה | בין הנכנסים לציון: חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, אדמו"רים וראש מועצת שומרון יוסי דגן

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 07:49 יד באלול התשפג

למרות המטען שהתפוצץ בשכם - אלפים נכנסו לקבר יוסף
ראש מועצת שומרון בקבר יוסף, צילום: רועי חדד

למרות המטען - אלפים נכנסו לקבר יוסף: אלפי בני אדם נכנסו הלילה (ה') לקבר יוסף שבשומרון זאת לרגל חודש הרחמים והסליחות ולקראת הימים הנוראים. הכניסה נמשכת ומתקיימת כסדרה על אף הנסיונות של מחבלים למנוע את הכניסה, והמטען שהתפוצץ בו נפצעו שלושה לוחמים וקצין צה"ל.

בין הנכנסים הלילה היו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, ח"כ צבי סוכות, הזמר אליאב זוהר, אב בית דין האדמו"ר מאקאווא האדמו"ר רבי משה אבוחצירא והמקובל רבי שמעון בוסו והרב שלום ליפסקר ממיאמי. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

חבר הפרלמנט האירופי: "הדברים שראיתי היום לא ייאמנו"

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס הביע זעזוע מהניסיונות לרצוח יהודים המבקשים להתפלל: "הדברים שראיתי היום לא ייאמנו. זה לא ייאמן לאדם שמעולם לא הגיע לישראל ובוודאי מעולם לא חווה אירוע טרור אליו נחשפנו היום", חבר הפרלמנט הביע זעזוע עמוק: "לא ייאמן, שהאנשים הללו שרוצים לבוא בשקט ולהתפלל, צריכים להשתמש באוטובוסים ממוגני ירי, להיות מלווים עי הצבא, לבוא להתפלל בפחד מפני מתקפת טרור. זה לא מקובל, כל העולם צריך לראות מה למעשה קורה כאן".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, התייחס לפיגוע רגע לפני הכניסה לקבר: "לעולם לא נפסיק לדרוש מממשלת ישראל לתקן את האיוולת הזו ולהחזיר את השליטה המלאה במקום הקדוש הזה", עוד אמר: "רק אנחנו מסוגלים לשמור על המקום הקדוש הזה. רק צה"ל, רק מדינת ישראל יכולה לשמור על קבר יוסף". חבר הכנסת צבי סוכות: "את הטרור חייבים לנצח, הכניסה הזו הייתה חייבת להתקיים במיוחד לאחר האירוע הזה. אני רוצה להודות למועצה אזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף שמקיימות את הכניסות האלו".