דרמה בבית המשפט העליון - אלרון הודיע שיתמודד על הנשיאות

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון, הודיע לנשיאה חיות כי בכוונתו להתמודד על תפקיד הנשיא הבא, במה שעלול להוביל בפעם הראשונה לביטול שיטת הסניוריטי. אלרון יוחלף בדיון על כינוס הוועדה לבחירת שופטים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/08/23 16:39 יג באלול התשפג

דרמה בבית המשפט העליון - אלרון הודיע שיתמודד על הנשיאות
השופט אלרון, צעד חסר תקדים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצעד דרמטי, הודיע היום (ד') שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון כי בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא בית המשפט העלון לאחר פרישת הנשיאה חיות בחודש הבא, כך דווח ב"חדשות 12". במאלרוןנשיא העליוןכתב ששלח השופט לנשיאה חיות הוא כותב על כוונתו זו תחת הכותרת: "הצגת מועמדותי לכהונת בית המשפט העליון".

ביטול מעשי של שיטת הסניוריטי

בגוף המכתב כותב אלרון: "לקראת סיום כהונתה של השופטת א' חיות כנשיאת בית המשפט העליון, ביום 16.9.23, הריני להודיעכם כי אני מציג את מועמדותי לכהונת נשיא בית המשפט העליון הבא". אלרון מוסיף כי "הצגת מועמדותי זו אינה תלוית מבנה והרכב הוועדה, אבקש ששמי ייכלל ברשימת המועמדים לכהונה זו לכשתתפרסם".

השופט אלרון, הכריז על מועמדותו

השופט אלרון, הכריז על מועמדותו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משמעות ההחלטה של אלרון להציג את מועמדותו לתפקיד היא, שבמידה וייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים, יהיה זה ביטול מעשי של שיטת הסניוריטי שהייתה נהוגה במשך שנים בבית המשפט העליון לפיה השופט הותיק ביותר הוא זה שמכהן כנשיא בית המשפט העליון. כחלק מהשיח סביב הרפורמה המשפטית, עלו טענות בעיקר מצד תומכי הרפורמה כנגד שיטת הסניוריטי.

אלרון יוחלף בדיון על כינוס הוועדה לבחירת שופטים

מי שאמור לרשת את חיות בתפקיד על פי שיטת הסניוריטי הוא השופט יצחק עמית, הוותיק מבין השופטים המכהנים. לאחר הפרסום, השופט אלרון יוחלף ולא יהיה חלק מהרכב בית המשפט שידון בקרוב בנוגע לעתירת יש עתיד לגבי אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, מי שככל הנראה תחליף את אלרון בהרכב היא השופטת וילנר.

בצעד חסר תקדים, השופט אלרון הודיע לנשיאה על כוונתו להתמודד על נשיאות העליון אף שאינו ותיק השופטים. יוחלף עקב כל בעתירה לכינוס הוועדה לבחירת שופטים.

ומי שתחליף את אלרון זו כנראה וילנר