במד"א מתריעים: "מחסור חמור בתרומות דם" | אלו השירותים שייפגעו

בשירותי הדם של מד"א מדווחים על מחסור חמור בכל סוגי הדם ומתריעים: קשיים באספקת הדם לבתי החולים, פגיעה בפעילות הרפואה השוטפת, דחיית ניתוחים וקושי בעמידה במוכנות למצבי חירום. "לפחות 1,100 תורמים בכל יום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 12:23 יג באלול התשפג

במד"א מתריעים: "מחסור חמור בתרומות דם" | אלו השירותים שייפגעו
תרומת דם, אילוסטרציה, צילום: דוברות מד"א

רגע לפני סיום החופש הגדול, בזמן שרבים חוזרים מנופש וחופשות הקיץ, בשירותי הדם של מד"א מדווחים הבוקר (ד') על ירידה חמורה במלאי הדם. עקב המחסור החמור, מזהירים במד"א מפני פגיעות שונות באיכות השירותים הרפואיים ביניהם דם שירותים דחופים.

אלו השירותים שייפגעו

בהודעת מד"א נכתב כי עקב הירידה החמורה במלאי הדם "נגרמים קשיים באספקת הדם לבתי החולים, פגיעה בפעילות הרפואה השוטפת, דחיית ניתוחים וקושי בעמידה במוכנות למצבי חירום". עוד נכתב כי "בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם בכל ימות השבוע ועד לתום חגי תשרי".

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופסור אילת שנער, הציגה את כמויות הדם הנדרשות בכדי לענות על דרישות בתי החולים ולשמור על מלאי הדם הנדרש: "שירותי הדם של מד"א נדרשים להתרים לפחות 1,100 תורמי דם מתנדבים בכל יום. אנו מבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד''א לבוא ולתרום דם להצלת חיים".

התרמת דם

התרמת דם, צילום: דוברות מד"א

במד"א ציינו: "חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים-היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם".

למידע על התרמות הדם הקרובות אליכם ניתן לבקר באתר האינטרנט של מד"א או בטלפון 03-5300400. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-5300400.