לוין במכתב חריף נגד היועמ"שית: "שיא נוסף של יחס מזלזל"

שר המשפטים תוקף את התנהלותה של גלי בהרב-מאירה בעניין העתירות בנוגע לכינוס הוועדה לבחירת שופטים וכותב כי התנהלותה מזלזלת והותירה אותו ללא ייצוג: "רמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט בעתירות המופנות כלפי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 10:38 יג באלול התשפג

לוין במכתב חריף נגד היועמ"שית: "שיא נוסף של יחס מזלזל"
לוין ובהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Marc Israel Sellem/POOL

שר המשפטים יריב לוין שיגר הבוקר (ד') מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב מיארה ובו הוא תוקף את התנהלותה בעניין עתירות כינוס הוועדה לבחירת שופטים. לדבריו, התנהלותה של היועמ"שית הותירה אותו "ללא ייצוג משפטי מינימאלי" ודרך ההתנהלות שלה עולה לכדי "פגיעה יסודית בזכויותי כבעל דין".

רמיסת זכותי הבסיסית

במכתב ששלח ליועמש"ית תיאר לוין את השתלשלות העניינים, וטען כי לעמדתו לא ניתן כל משקל וכי היחס שקיבל היה מזלזל. "בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי", כתב שר המשפטים.

תחילת המכתב של לוין

תחילת המכתב של לוין

"הותרתי באפילה, בסמוך מאוד למועד האחרון להגשת התגובה מטעמי, והותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכויותי כבעל דין, כשר בממשלה, בזכויות הציבור בשמו אני פועל, ופגיעה קשה בהליך המשפטי עצמו", הוסיף השר והודיע כי הוא רואה עצמו כמי שאינו מיוצג בהליך וכמי שעמדתו אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט.

לקריאת המכתב המלא:


להורדת הקובץ