אחרי שניסה לסיייע לברלנד, פרוש מסביר: "פניתי מתוך דאגה לצרכי הכלל"

השר מאיר פרוש שיגר בקשה לשגריר אוקראינה לאפשר לעבריין אליעזר ברלנד להיכנס למדינה לבקר בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן - ועורר סערה | נתניהו התנער, והשר ניסה להסביר: "עלה החשש שחסידים מסורבי כניסה יצבאו על הגבולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 07:16 יג באלול התשפג

אחרי שניסה לסיייע לברלנד, פרוש מסביר: "פניתי מתוך דאגה לצרכי הכלל"
פרוש וברלנד, נתניהו מתנער, צילום: David Cohen/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

אחרי בקשתו של השר פרוש משגריר אוקראינה לאשר את כניסתו של עבריין המין אליעזר ברלנד למדינה, ואחרי התנערותו של ראש ההמשלה מהבקשה, השר החרדי מסביר את הצעד וטוען כי הפניה נעשתה "מתוך דאגה לצרכי הכלל".

פרוש מסביר: עלול להיגרם משבר הומינטרי ומדיני

בהודעה שפרסם השר אמש (ג'), נכתב: "נתבקשתי על ידי הגורמים הרשמיים של מדינת ישראל לטפל בנושא אומן והסדרת נסיעתם של עשרות אלפי חסידי ברסלב לאוקראינה. עלה החשש שחסידים מסורבי כניסה יצבאו על הגבולות מתוך רצון להיכנס לאוקראינה ובכך עלולים לגרום למשבר הומניטרי ומדיני, כפי שקרה בשנים עברו".

אומן, ארכיון

אומן | צילום: shutterstock

השר טען כי במסגרת המשימה שהוטלה עליו, ראה לנכון לפעול בכל דרך בכדי לוודא את שמירת הסדר במעברי הגבולות בין אוקראינה למדינות המעבר. "לא פניתי, לא באופן אישי, ובוודאי שלא בשם ממשלת ישראל, בכדי לדאוג לטובה אישית אלא מתוך דאגה לצרכי הכלל".

נתניהו התנער ובית המשפט באוקראינה החליט להשאיר את איסור הכניסה של ברלנד

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הבהיר אמש (ג') כי הבקשה אינה על דעת הממשלה. בהודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה נכתב: "ראש הממשלה נתניהו דוחה את הפנייה בעניין כניסתו של אליעזר ברלנד לאוקראינה והוא מבהיר כי ממשלת ישראל אינה עומדת מאחורי בקשה זו".

הדברים מגיעים כאמור, לאחר פרסום הבקשה של השר פרוש מהשגריר האוקראיני. שר ירושלים ומסורת שמתוקף תפקידו אמון על ביקורם של חסידים אזרחי ישראל באומן בראש השנה, ביקש משגריר אוקראינה לאפשר את כניסת עבריין המין ברלנד למדינה. זאת לאחר שברלנד קיבל "ויזה שחורה" מאוקראינה, שמונעת את כניסתו. בית המשפט באוקראינה כבר סירב להיענות לבקשתו בעבר והחליט להשאיר את איסור הכניסה של ברלנד לעוד 3 שנים.

"בחרת להשקיע משאבים כדי לסייע לעבריין המין המורשע"

מרכז הסיוע מגן הפועל למניעת פגיעות מיניות בקרב המגזר החרדי, פנה אמש (ג') לשר פורוש בדרישה כי יתנצל על עזרתו לברלנד. "הזדעזענו להיחשף לפרסומים כי מתוקף תפקידך כשר בממשלת ישראל, המייצג את כלל אזרחי ישראל, בחרת להשקיע משאבים ומאמצים בהגשת בקשות רשמיות בשם מדינת ישראל, לסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד להיכנס לאוקראינה לחג ראש השנה", כתבו בארגון מגן והוסיפו: "אנו מוחים על שימושך הקלוקל, הפרוע והבזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. בכך בוודאי לא תתפאר מורשת ישראל וירושלים".