השר ביקש משגריר אוקראינה - אשר לעבריין המין לחגוג באומן

אוקראינה בלב הסערה: השר מאיר פרוש ביקש משגריר אוקראינה לאפשר לעבריין אליעזר ברלנד להיכנס למדינה לרגל חגיגות ראש השנה באומן | השר ארבל מתנגד לתרצוב ביטוחי הבריאות של הפליטים האוקראיניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 20:56 יא באלול התשפג

השר ביקש משגריר אוקראינה - אשר לעבריין המין לחגוג באומן
הציון של רבי נחמן מברסלב ריק, , צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שמתוקף תפקידו אמון על ביקורם של חסידים אזרחי ישראל באומן בראש השנה, ביקש משגריר אוקראינה לאפשר את כניסת עבריין המין אליעזר ברלנד למדינה. זאת לאחר שברלנד קיבל "ויזה שחורה" מאוקראינה, שמונעת את כניסתו, כך חשף העיתונאי יאיר שרקי. יש לציין כי פנייתו זו מגיעה לאחר שבית המשפט באוקראינה כבר סירב להיענות לבקשתו בעבר והחליט להשאיר את איסור הכניסה של ברלנד לעוד 3 שנים.

הרב אליעזר ברלנד בבית המשפט

אליעזר ברלנד בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משה ארבל מתנגד לתקצוב הפליטים מאוקראינה

מוקדם יותר היום, שר הבריאות משה ארבל שיגר מכתב לראש הממשלה בו תקף אותו על החלטתו להאריך את ביטוחי הבריאות עבור 14 אלף הפליטים האוקראינים החוסים בישראל, זאת על חשבון תקציב משרד הבריאות. במכתבו כתב השר כי מדובר בתקציבים שחיוניים למערכת הבריאות בישראל.

השר משה ארבל |

השר משה ארבל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מערכת הבריאות נמצאת בימים אלה באתגר תקציבי משמעותי בשל הגידול האדיר בביקושים לבריאות הנובע מהזדקנות מואצת וגידול של האוכלוסייה בישראל", כך כתב השר. "בשל כך אנו חווים התארכות בזמני ההמתנה לשירותים וקושי הולך וגובר של ארגוני הבריאות לעמוד בתקציבם מבלי לפגוע באופן קשה בשירות אותו הן נותנות לציבור, בין היתר בשל אי-קידום התקציב הבסיסי בהתאם לפרמטרים אובייקטיביים של גידול והזדקנות האוכלוסייה ועלייה במחירי תשומות הבריאות".