הנחיתה הפתאומית בסעודיה מטוס אייר סיישל בדרכו לסעודיה - הנוסעים: "היינו בשוק"

מטוס חברת אייר סיישל המריא מדובאי לעבר סעודיה, כדי להטיס את הנוסעים שהעבירו את הלילה במדינה הערבית לאחר שטיסתם נאלצה לנחות נחיתת חירום: "אמרו לנו שאנחנו מוזמנים, לא ציפינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 08:59 יב באלול התשפג

מטוס אייר סיישל בדרכו לסעודיה - הנוסעים: "היינו בשוק"
מטוס אייר סיישל, ארכיון, צילום: shutterstock

128 בני אדם שעלו על טיסת אייר סיישל שיצאה מסיישל לעבר תל אביב, מצאו את עצמם מעבירים את הלילה האחרון בשדה התעופה ג'דה שבסעודיה. זאת כיוון שהטיסה נאלצה לנחות בשל בעיה טכנית במטוס. בשעות הבוקר (ג'), מטוס החברה המריא מדובאי לסעודיה כדי להטיס את הנוסעים ליעדם.

אחרי שהמטוס נחת אתמול בהצלחה, מטעם החברה נמסר: "כל הנוסעים בטוחים ולפני מספר דקות יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם לישראל בבטחה. כמו כן, משרד החוץ הישראלי מעודכן". ממשרד החוץ נמסר בעקבות האירוע: "משרד החוץ עומד בקשר עם נוסעי המטוס, עם חברת התעופה ועם הגורמים הרלוונטיים במערכת הישראלית במטרה להביא לסיום מהיר של האירוע".

"אמרו לנו שאנחנו מוזמנים, לא ציפינו"

עמנואל כרמל, אחת מנוסעות הטיסה שנחתה בסעודיה, התראיינה לרדיו 103FM הבוקר ואמרה: "היחס הסעודי פה ממש מפתיע, אמרו לנו שאנחנו מוזמנים, לא ציפינו", עוד שיתפה: "המטוס עשה נחיתת חירום, התחלנו להילחץ, לא הבנו מה קורה, אנשים קצת התחילו להתעצבן ולבכות. היינו די בשוק. ממש לא חשבתי שכך יסתיים הטיול שלנו".

יש לציין כי חברת התעופה לא הכריזה על "נחיתת חירום", ונכון לעכשיו לא ברור מהי התקלה העומדת מאחורי הנחיתה הזו. בהתאם להכרזת סעודיה לפני כחצי שנה, כי היא מאפשרת לכלל המדינות לעבור בשטח המרחב האווירי שלה, ושדה התעופה ג'דה הפך מראש לנחיתה במקרי חירום לטיסות לישראל ומחוצה לה.