תקלה טכנית: טיסה לתל אביב נאלצה לנחות בסעודיה

טיסה מאיי סיישל לעבר תל אביב נאלצה לנחות בסעודיה עקב תקלה טכני, בחברה מיהרו להרגיע כי לנוסעים שלום, ומטוס חלופי עתיד להחזיר אותם ארצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 22:43 יא באלול התשפג

תקלה טכנית: טיסה לתל אביב נאלצה לנחות בסעודיה
ממשיכים לטוס, צילום: shutterstock

חברת התעופה אייר סיישל מעדכנת שטיסה HM22 שיצאה מסיישל לתל אביב נאלצה לנחות בג'דה שבסעודיה בשל בעיה טכנית במטוס. המטוס נחת בהצלחה, מטעם החברה נמסר: "כל הנוסעים בטוחים ולפני מספר דקות יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם לישראל בבטחה. כמו כן, משרד החוץ הישראלי מעודכן".

יש לציין כי חברת התעופה לא הכריזה על "נחיתת חירום", ונכון לעכשיו לא ברור מהי התקלה העומדת מאחורי הנחיתה הזו. בהתאם להכרזת סעודיה לפני כחצי שנה, כי היא מאפשרת לכלל המדינות לעבור בשטח המרחב האווירי שלה, שדה התעופה ג'דה הפך מראש לנחיתה במקרי חירום לטיסות לישראל ומחוצה לה.

בדרך לנורמליזציה עם ערב הסעודית

נזכיר כי בחודשים האחרונים גוברים המאמצים להגיע לנורמליזציה עם שכנתנו למזרח התיכון, ולאחרונה הביעו בממשל האמריקאי אופטימיות זהירה" לכך שניתן יהיה להשלים את פרטי ההסכם בתוך פרק זמן של שנה ואף פחות מכך. מנגד הזהירו כי קיימים סיכונים למהלך. נתניהו אמר בעבר: "זו הזדמנות מרגשת לשלום. אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית. בשלום סעודי-ישראלי יש אלמנט של תשתית פיזית שכבר קיים, אבל הפוליטיקה חוסמת אותו".