האם נעצרה - הבנות חולצו על ידי כוח משטרתי מיוחד: כל הפרטים

האחיות ליבה ושרה אותרו בדירה בקריית ים, וחולצו מהמקום על ידי כוחות המשטרה. אביהן חבר אליהן בתחנת המשטרה, ואמן נעצרה בחשד לחטיפה | "מדובר בניהול חקירה מקצועי ויצירתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 07:32 יב באלול התשפג | עודכן בתאריך 29/08/23 07:36

האם נעצרה - הבנות חולצו על ידי כוח משטרתי מיוחד: כל הפרטים
ליבה ושרה, צילום: דוברות המשטרה

ניתן לפרסם: המשטרה הצליחה הלילה (ג') בתום חקירה מואצת שניהלה במחוז מרכז, לחלץ מדירה באזור הקריות את 2 הבנות הקטינות שעל פי החשד נחטפו. שתי אחיות - ליבה (בת 8) ושרה (בת 12) גולדשמידט, נעדרו מאז יום ראשון האחרון, אותרו בשלום יחד עם אמן, שנעצרה בחשד לחטיפה.

כח משימה מיוחד שמינה מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון במרחב שפלה, יחד עם יחידת המו"מ באגף המבצעים, ניהלו מאתמול חקירה מורכבת וסמויה, תוך הפעלת אמצעים שונים, שהביאו לאיתור דירה בקרית ים בה הוחזקו הקטינות, לחילוצן הלילה בשעה 02:30 ולמעצר האם החשודה, כאשר האב זומן למקום לקבלן בבטחה.

נזכיר כי הבנות נעדרו במשך כיומיים, כאשר הפעם האחרונה בה הייתה בלוויית האם ומאז נעלמו עקבותיהן. שתי הבנות המתגוררות בארה"ב, באו לארץ עם הוריהם הגרושים לחופשה, ולאחר מספר ימים עם אם המשפחה היו אמורות לעבור לחזקת האב להמשך השהות בארץ, אולם הבנות לא הגיעו ליעדן והאב פנה למשטרה בחשד שהאם חטפה את בנותיו. סבתן בת ה-70 של האחיות נעצרה אתמול על ידי המשטרה בחשד למעורבות בחטיפתן, ובכיר במשטרה אמר אמש כי קיים חשש לחייהן.

ניידת משטרה, אילוסטרציה

ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

"מדובר בניהול חקירה מקצועי ויצירתי"

כאמור, החשודה נעצרה הלילה ע"י כח המשימה ובראשו מפקד מרחב שפלה- תנ"צ רונן אבניאלי והיא נלקחה אל משרדי היל"פ בשפלה ובהמשך היום תובא לדיון בבימש בבקשה להאריך מעצרה. מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון שיבח את כלל השוטרים שלקחו חלק בחקירה ובמבצע החילוץ, וציין כי "מדובר בניהול חקירה מקצועי ויצירתי, המשלב יכולות, יחידות ומהלכים במהירות שיא ומכאן התוצאות כפי שהוגדרו - להשיב את הבנות בביטחה ולמצות את הדין עם החשודה".

"שיתוף הפעולה של הציבור הביאה לנקודת המפנה הדרמטית"

"אנחנו שמחים שהמאמצים המשפטיים והתקשורתיים שלנו גרמו להבין כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת 'אמנת האג'" אמרה עורכת דינו של האב, לירון אוכמן. "מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות".

עוד אמרה עורכת הדין: "אנו מודים למשטרת ישראל, שעשתה בסופו של דבר כל הנדרש ממנה, לאיתור הבנות", והוסיפה בשם האב: "האב מבקש להודות לכל עם ישראל על שיתוף הפעולה עמנו ועל התמיכה שקיבל בתקופה הלא פשוטה הזו. שיתוף הפעולה של הציבור, בעקבות הפרסומים התקשורתיים, הביאה לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך".