מלחמה באירופה

הנסיעה לאומן בסכנה? באוקראינה שוקלים להגביל כניסת ישראלים

שגריר אוקראינה בישראל אומר כי השלטונות במדינה שוקלים להגביל כניסת ישראלים בחגי תשרי השנה, זאת בעקבות סכנות המלחמה במדינה. "למרבה הצער, הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו" אומר השגריר יבגן קורניצ'וק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/07/23 12:02 ט באב התשפג

הנסיעה לאומן בסכנה? באוקראינה שוקלים להגביל כניסת ישראלים
אומן, השנה יבקרו פחות מאמינים?, צילום: Flash90

בעוד  קצת יותר מחודש וחצי נחגוג את ראש השנה, מה שגורר מידי שנה את נסיעתם של אלפי ישראלים לציונו של שלרבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. אלא שהשנה מתכננים האוקראינים להגביל את כניסת הישראלים למדינה וזאת בגלל המלחמה המשתוללת במדינה, כך הודיעה היום (ה') שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק.

השלטונות יגבילו כניסת ישראלים למדינה

קורניצ'וק כותב בהודעתו כי השנה שוקלים השלטונות האוקראיניים להגביל משמעותית את מכסת כניסת הישראלים לאומן בראש השנה ובחגי תשרי, מתוך דאגה לחייהם של המבקרים לאור המצב הביטחוני.  "למרבה הצער, הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו. הם הורגים אזרחים ומפציצים אזורים שאינם קשורים כלל לאזורי הלחימה" כותב השגריר.

שגריר אוקראינה, יבגן קורניצ

שגריר אוקראינה, יבגן קורניצ'וק צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

"אנו מקווים שהתפילות יתגשמו"

"עד כה, יותר מ-21,000 אזרחים נהרגו באוקראינה. אזור אומן אינו שונה וקיים חשש שדווקא בגלל ריכוז גדול של אזרחים - הדבר יביא את הרוסים לנסות ולפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל מנהיגים דתיים ומאמינים יהודים, כדי ליצור כמה שיותר כאוס. אומן עצמה והפרברים הופגזו כמה פעמים, וכתוצאה מכך עשרות אזרחים נפצעו ולכן יש לנו חובה לצמצם את הסכנה ומכאן הגבלה הצפויה של מספר המבקרים".
עוד הוסיף השגריר: "אנו מקווים שהתפילות יתגשמו ושאוקראינה תחזור להיות מדינה המארחת מבקרים מישראל, כולל יהודים מאמינים המגיעים לאוקראינה לבקר בקברי צדיקים" כתב השגריר.