הצהרה היסטורית המועמד המוביל לנשיאות רומניה: "מכיר בזכותה של ישראל לבנות ביו"ש"

המועמד המוביל לנשיאות רומניה ג'ורג סמיון נפגש בפרלמנט עם יוסי דגן, ושגריר ישראל ברומניה, ופרסם רשמית: הכרה פומבית באחריות לשואת רומניה, הבטחה להלחם באנטישמיות ותמיכה רשמית בזכותו ההיסטורית של העם היהודי לבנות ולגור ביו"ש. יוסי דגן: "אפשר לייצר מהפך גם באיחוד האירופי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 15:24 יא באלול התשפג

המועמד המוביל לנשיאות רומניה: "מכיר בזכותה של ישראל לבנות ביו"ש"
ראש מועצת שומרון יוסי דגן וג'ורג' סמיון יו"ר מפלגת AUR והמועמד לנשיאות רומניה | , צילום: מועצה אזורית שומרון

מועצה אזורית שומרון ממשיכה במלחמת ההסברה ברחבי העולם: הבוקר (ב') קיים ראש מועצת שומרון יוסי דגן פגישה עם המועמד המוביל לנשיאות ברומניה, ג'ורג סמיון, העומד בראש מפלגת AUR. הפגישה התקיימה בנוכחות שגריר ישראל ברומניה ראובן עזר באישורו של שר החוץ אלי כהן לאור ההצהרה הברורה של המפלגה כי בכוונתה להילחם באנטישמיות.

בהצהרה היסטורית חסרת תקדים מצד מפלגה, שעל פי הסקרים היא בעלת סיכוי גבוה להרכיב את הממשלה ברומניה, סמיון הכיר פומבית באחריות לשואת יהודי רומניה, הבטיח להלחם באנטישמיות והודיע רשמית על תמיכה בזכותו ההיסטורית של העם היהודי לבנות ולגור ביו"ש.

הפגישה מגיעה לאחר למעלה מחצי שנה של מאמץ. כבר בחודש ינואר נפגש דגן עם סמיון בפגישה לא רשמית, וסיכם עמו על תחילת שיתוף פעולה, וכעת לאחר למעלה מחצי שנה של עבודה, הגיעה פגישה רשמית והצהרה.

לישראל יש זכות ריבונות בשטחה

במסגרת ההצהרה גינה סמיון את מעשי רומניה בשואה, וכן הודיע באופן תקדימי כי זכותו ההיסטורית של העם היהודי לבנות ולגור בישובים ומערים ביהודה ושומרון, ערש ההיסטוריה של העם היהודי מאז ימי התנ"ך. סימון הצהיר בנוסף כי גם לישראל וגם לרומניה יש זכות לריבונות על שטחיהן.

בסוד המגעים לאורך כל התקופה היה לצידו של יוסי דגן, ופעל בעניין, חבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד והממונה על קשרי החוץ של הליכוד. מפלגת AUR זוכה בסקרים במקום השני בבחירות לפרלמנט לנשיאות ולסנאט ברומניה והיא צפויה להרכיב את הממשלה הבאה ברומניה. AUR היא מפלגה שמרנית בת שלוש שנים בלבד, שחרטה על דגלה את המלחמה בשחיתות וזוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הרומני, כך על פי הסקרים. הבחירות ברומניה צפויות להתקיים ביוני 2024 לפרלמנט ולנשיאות בספטמבר.

לוודא שכל הדורות הבאים יבינו את חוסר האנושיות של אותם הזמנים

ג'ורג סמיון נשיא המפלגה הצהיר בפגישה: "זכותו ההיסטורית של העם היהודי לבנות ולגור בקהילות וערים ביהודה ושומרון, ערש ההיסטוריה של העם היהודי מאז ימי התנ"ך".

עוד הוסיף בנושא האנטישמיות: "אנחנו מכירים באחריותה של רומניה לשואת יהודי רומניה (בשטחים שנשלטו על ידי רומניה במהלך מלחמת העולם השנייה)" סמיון הביע את חרטתו העמוקה. הוא ציין כי זוועות כאלה לעולם לא יחזרו ליהודים, רומנים, צוענים או כל אומות העולם האחרות. לשם כך הוסיף מר סימיון כי על כל מדינה, לרבות רומניה, לאמץ את ההגדרה של IHRA לאנטישמיות וללמד, במסגרת נושא ההיסטוריה הלאומית, את הנושא החשוב הזה, על מנת לוודא שכל הדורות הבאים יידעו ויבינו את חוסר האנושיות של אותם זמנים ומדוע זה חיוני להימנע מזוועות כאלה. בעניין זה, מר סימיון גינה בחריפות את האנטישמיות, אמר שלמפלגת AUR יש אפס סובלנות כלפיה.

המועמד הריאלי לנשיאות משנה את המדיניות בצורה ברורה

על מנת להמשיך לבחון את שיתוף הפעולה והשיח הזמין יוסי דגן את סמיון יחד עם משלחת AUR לביקור ביהודה שומרון וירושלים. מר סימיון נענה בשמחה להזמנה, והצהיר כי יתכבד לבקר בירושלים - בירת ישראל, יחד עם יהודה ושומרון - אזורים כה חשובים בישראל.

יוסי דגן עם נציגי המפלגה ברומניה |

יוסי דגן עם נציגי המפלגה ברומניה | צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך על כך ואמר: "המלחמה שלנו ברוחות ה -BDS והאנטישמיות תמשיך בכל מקום. אנחנו מודים לחברינו ג'ורג סמיון, ששם לו למטרה להילחם באנטישמיות ולהיות חבר אסטרטגי של מדינת ישראל ושל יהודה ושומרון. רומניה היא מדינה ראשונה באיחוד האירופי שמועמד ריאלי שלה לנשיאות ויתכן ותהיה בה מפלגת שלטון שמשנה את המדיניות שלה בצורה ברורה לתמיכה רשמית בהתיישבות ובנייה ביהודה ושומרון ובאחיזתנו בארץ בירושלים, וזאת התחלה של שינוי באיחוד האירופי".

ישראל יכולה לסמוך על המפלגה גם בפרלמנט האירופי וגם ברומניה

"הדרך למיליון בשומרון עוברת דרך השגת תמיכה מול כל הלחץ הבינלאומי וקמפיין ה -BDS והטרור של הפלשתינית, עוברת בהשגת לגיטימציה במלחמה על הצדק והאמת. חברותה של רומניה אסטרטגית עבורנו. אנחנו נמשיך לפעול כדי להגן על מדינת ישראל מפני רוחות ה- BDS ולהסביר את יהודה ושומרון ברחבי העולם כפי שעשינו עד עתה".

ח"כ לשעבר מיכאל קליינר: "מפלגת AUR הם ידידי האמת היחידים שיש לנו ברומניה, זו מפלגה של הדור הצעיר שכל הזמן נמצאת בתנופה מכיוון שהיא נותנת תקווה לשינוי והסמל המסחרי שלה הוא טוהר המידות. המפלגה היא פרו ישראלית, וישראל יכולה לסמוך על המפלגה גם בפרלמנט האירופי וגם ברומניה. כל מי שמציע להפנות לה עורף בשל השמצות שקריות של יריבים פוליטים החוששים ממנה, מחבל באינטרס חיוני של מדינת ישראל. אין לנו כ"כ הרבה ידידים באירופה שנוכל לוותר על מי שמושיט לנו יד ותומך בעמדתנו ללא סייג. לעובדה שלמפלגה הזו יש עמדות מובהקות נגד אנטישמיות ובעד הנצחת לימודי השואה - בניגוד לנאמר עליהם, יש משקל עצום".