מכה לעיתונאי הבכיר: יפצה את אריה דרעי ב-40 אלף שקלים

בית המשפט קיבל חלקית את תביעת לשון הרע שהגיש יו"ר ש"ס נגד העיתונאי בן כספית שישלם גם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים. כספית נתבע לאחר שהאשים את דרעי באחריות לאסון מירון

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 14:42 יא באלול התשפג

מכה לעיתונאי הבכיר: יפצה את אריה דרעי ב-40 אלף שקלים
אריה דרעי, תבע את בן כספית, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

העיתונאי בן כספית ישלם ליו"ר ש"ס אריה דרעי 40 אלף שקלים בתוספת 20 אלף שקלים הוצאות משפט, זאת לאחר שבית המשפט קיבל חלקית את תביעת הדיבה שהגיש נגד העיתונאי. דרעי תבע את כספית לאחר שהאחרון תקף אותו והאשים אותו באחריות לאסון מירון.

כספית האשים את דרעי באחריות לאסון מירון

כספית כתב בעבר על דרעי כי "דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו". השופט אביים ברקאי פסק כי התביעה מתקבלת חלקית ואמר: "התביעה מתקבלת באופן חלקי ואך ורק ביחס לאמירה המייחסת לתובע ולפיה 'דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו'". התביעה הוגשה על ידי דרעי בעקבות פוסט וטור שכתב כספית בשנת 2021. מי שייצג את דרעי הוא עורך הדין אילן בומבך.

בן כספית

בן כספית, יאלץ לשלם לדרעי. צילום: Miriam Alster/Flash90

דרעי תובע את העיתונאי גור מגידו שהגיב: "יתקפל או יפסיד"

זוהי לא תביעת הדיבה היחידה שהגיש דרעי כנגד עיתונאי, לאחרונה הגיש תביעת לשון הרע גם נגד עיתונאי "הארץ" גור מגידו בעקבות דברים שכתב מגידו על מעורבותו של דרעי בבחירות בעיר אשדוד. בכתב התביעה שהגיש עבור דרעי עורך הדין אוהד רוזן, הוא טוען כי כל הפרסומים של מגידו הם "דיבה מוחלטת".

עוד נטען בכתב התביעה: "האמת היא כי דרעי לא ידע, לא שמע ולא הכיר את הפרוייקט עד שפנה אליו מגידו וביקש את תגובתו". מגידו הגיב לכתב התביעה בעמוד הטוויטר שלו והביע ביטחון בעמדתו וכתב: "יתקפל או יפסיד".