יו"ר הוועד באוניברסיטה הודח - בשל התנגדותו לשביתה סביב הרפורמה

יו"ר הוועד באוניברסיטה העברית, אורן תירוש, הודח מתפקידו כיוון שהתנגד לקיום שביתה נגד הרפורמה המשפטית לפני שיושגו הסכמי שכר. במכתב חריף תקף את עמיתיו: "מטרתם לנהל את המועצה לפי אג'נדה שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 17:52 י באלול התשפג

יו"ר הוועד באוניברסיטה הודח - בשל התנגדותו לשביתה סביב הרפורמה
האוניברסיטה העברית | , צילום: Miriam Alster/FLASH90

סערה באוניברסיטה העברית: יו"ר ועד הסגל הבכיר באוניברסיטה העברית, פרופסור אורן תירוש, שיגר היום (א') מכתב לחברי הסגל באוניברסיטה בו יצא נגד ההחלטה על הדחתו - כיוון שסירב להכרזת סכסוך עבודה במחאה על הרפורמה המשפטית.

תירוש כתב: "ברצוני לציין שבמועצה המתאמת וגם בוועדים ומול הסגל באספות הסברה הוחלט שלא מערבים את הנושא הפוליטי כנגד ההפיכה המשטרית (דעתי האישית לנושא ידועה נגד ההפיכה משטרית) לפחות עד שלא מסתיים הטיפול בנושא הכלכלי של הסכם השכר", הזכיר לחברי הסגל את החלטתם, והאשים שלמרות זאת חברת סגל הפעילה לחצים להתחיל בצעדים מעשיים כגון שביתה בקיץ ונכונות לוותר על שכר "מה שהביא גם לחשיפה של הארגון ללחצים חיצוניים".

"מטרתם להכניס אנשים המיצגים את דעתם ולנהל את המועצה המתאמת לפי אג'נדה שלהם"

תירוש תקף את חברי הסגל על כך שבחרו להדיחו מהתפקיד: "מטרת חברי הועד במהלך ההדחה הייתה לקחת לי את הסמכויות ולהחליף אותי במועצה המתאמת על מנת שיוכלו להכניס אנשים המיצגים את דעתם ולנהל את המועצה המתאמת לפי אג'נדה שלהם". וסיכם את דבריו: "לא אתן לגרור את הסגל למהלכים חסרי התכנות שיגרמו נזק כלכלי קונקרטי לסגל במיוחד בטרם ייסגר הסכם שכר טוב עבורנו, למרות רצונם של כמה מחברי הועד לגרור אותנו לשם".

העיתונאי עמית סגל הגיב על הדברים: "דמוקרטיה במיטבה: הסגל הבכיר באוניברסיטה העברית מצביע על הדחתו של ראש הועד רק מפני שסירב להשבית את הפעילות על רקע הרפורמה המשפטית", תקף:
"לא עזר לו שהוא מתנגד לממשלה ולרפורמה, כעת מנסים לערוף את ראשו כי סירב להשבתה בנימוק שמדובר בצעד חסר תקדים".