בוגר האוניברסיטה העברית נבחר לנשיא המדינה המרכז אמריקאית

בבחירות שנערכו בגואטמלה, זכה המועמד ברנרדו ארבלו בן ה-64 לאחר שגבר על יריבתו סנדרה טורס בפער ניכר. ארבלו זכה לברכות מהאוניברסיטה העברית שם למד בעבר: "ברכות" | זה מה שלמד באוניברסיטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 19:12 ה באלול התשפג

בוגר האוניברסיטה העברית נבחר לנשיא המדינה המרכז אמריקאית
ברנרדו ארבלו, הנשיא החדש בגואטמלה, צילום: shutterstock

לאחר מערכת בחירות ארוכה, זכה אתמול (ב') ברנרדו ארבלו בבחירות לנשיאות גואטמלה. ארבלו גבר על יריבתו סנדרה טורס בפער ניכר זאת לאחר שהגיע למערכת הבחירות כאנדרדוג מובהק. לארבלו עבר משותף גם עם ישראל, זאת לאחר שבעברו למד באוניברסיטה העברית שם בירכו אותו לרגל ניצחונו.

הנשיא למד בעבר באוניברסיטה העברית

באוניברסיטה לא נשארו אדישים להישג של ארבלו ובירכו את בוגר האוניברסיטה. בציוץ שפרסמו כתבו באוניברסיטה: "ברכות לברנרדו ארבלו בוגר החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והחוג לספרות ספרדית על מינויו לנשיא גואטמלה".

גואטמלה סיטי, נשיא חדש למדינה

גואטמלה סיטי, נשיא חדש למדינה צילום: shutterstock

אחת הראשונות שהעבירו את השגרירות לירושלים

בשנת 2019 העבירה גואטמלה את שגרירות המדינה בישראל לירושלים והפכה לאחת המדינות הראשונות שעושות זאת. כשנה לאחר מכן נערך טקס לכבודה של המדינה. בטקסבפארק גואטמלה שבפארק מלחה בירושלים חגגו שנה להעברת שגרירות גואטמלה לעיר הבירה ירושלים.

בטקס השתתפו אשת נשיא גואטמלה הקודם הגברת פטריסיה מוראלס, שגריר גואטמלה בישראל מר מריו בוקארו, משנה לראש העיר ירושלים הגב' חסן נחום-פלר ואורחים נוספים. במהלך הטקס הודתה הגברת הראשונה על הזכות שנפלה בזכותם בהעברת השגרירות לירושלים עיר הבירה של ישראל, הרבתה בשבחים על שיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים.