נתניהו על הרצח בחברה הערבית: נבחן את האפשרות לשימוש במעצרים מנהליים

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה כי נבחנת האפשרות להשתמש בכלי השנוי במחלוקת: "אנחנו מאמינים שכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ראויים לחיות בביטחון ולא תחת משטר האימה והטרור שרבים מאזרחינו הערבים חיים תחתיו"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/23 12:01 י באלול התשפג

נתניהו על הרצח בחברה הערבית: נבחן את האפשרות לשימוש במעצרים מנהליים
ראש הממשלה נתניהו | , צילום: Olivier Fitoussi/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הבוקר (א') בהתייחסות לרציחות הרבות שחווה המגזר הערבי, 160 במספר מאז תחילת 2023. נתניהו איחל רפואה שלמה לאזרחי ישראל הערבים שנפצעו אתמול באירוע הירי בכפר כנא, ואמר כי "ממשלת ישראל נחושה להיאבק בארגוני הפשיעה בחברה הערבית, זו מכת מדינה".

"ננקוט ביד קשה כולל בחינת השימוש בהגבלות ובמעצרים מנהליים"

"אני רוצה להזכיר לכם", אמר נתניהו, "שהיתה מכת מדינה נוספת, ואלה הם ארגוני הפשיעה בציבור היהודי. זה לקח לנו שנים אבל חיסלנו את מרביתם, מרבית הפשע המאורגן בחברה היהודית. כך אנחנו מתכוונים לעשות גם בחברה הערבית. אנחנו מאמינים שכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ראויים לחיות בביטחון ובטח לא תחת משטר האימה והטרור שרבים מאזרחינו הערבים חיים תחתיו כיום. ננקוט ביד קשה כולל בחינת השימוש בהגבלות ובמעצרים מנהליים כדי לבלום את מעשי הרצח הנוראיים הללו".

נתניהו אמר כי "המאבק הזה לא יהיה פשוט אבל בכוחות משותפים נצליח למגר אותה ובוודאי לצמצם אותה בממדים שהבאנו לחברה היהודית. נתניהו פנה לראשי הרשויות הערבים, חברי הכנסת הערבים ומשפיענים: "התייצבו יחד עם הממשל במאמץ המשותף נגד ארגוני הפשיעה".

נתניהו הוסיף ואמר בנושא: "שמעתי גם את דברי בכיר החמאס, סלאח אל-ערורי, הוא יודע היטב למה הוא וחבריו נמצאים במקומות מחבוא. בחמאס וביתר גרורותיה של איראן מבינים היטב שנילחם בכל האמצעים נגד הניסיונות שלהם טרור נגדנו - ביו"ש, בעזה ובכל מקום אחר. מי שינסה לפגוע בנו, מי שיממן, מי שארגן טרור נגד ישראל - ישלם את מלוא המחיר".