"הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים מתחילים ללמוד ב-1 בספטמבר"

שר החינוך יואב קיש אומר כי למעט התיכונים כלל המסגרות יתחילו את שנת הלימודים בראשון בספטמבר. על המחלוקת בהעלאת שכר המורים בתיכונים: "האוצר מדבר על 1,200 שקלים בחודש, רן ארז מדבר על 2,000. אפשר להגיע למתווה מוסכם"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/23 07:45 י באלול התשפג | עודכן בתאריך 27/08/23 11:20

"הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים מתחילים ללמוד ב-1 בספטמבר"
בית ספר יסודי באפרת, גוש עציון | , צילום: Gershon Elinson/Flash90

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ייפגש הבוקר (א') עם נציגים ממרכז השלטון המקומי וממשרדי האוצר והחינוך, זאת בניסיון להגיע להסכמות לקראת חתימת הסכם שכר חדש למורים בבתי הספר העל יסודיים, בטרם תפתח שנת הלימודים.

"זה הזמן העיקרי להצליח להגיע להסכם"

שר החינוך יואב קיש התראיין הבוקר ב"כאן רשת ב" ואמר כי "הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים מתחילים ללמוד באחד בספטמבר, אין שום סיבה לדאוג". על השביתה אפשרית בתיכונים, אמר: "אנחנו עושים את מרב המאמצים ואני לא חושב שזה בלתי נמנע, ההפך, זה הזמן העיקרי להצליח להגיע להסכם. המשא ומתן אינטסיבי לא מעט זמן. כל מו"מ יש בו התכנסות לקראת תאריך הדד ליין. השאלה היא האם נצליח לגשר על הפערים". בטרם ישיבת הממשלה אמר על ארגון המורים: "היום יש משא ומתן, אני קורא לצדדים להיכנס למרתון מחר. לא נצא מהחדר עד שיהיה עשן לבן, עושים את כל המאמץ להגיע להסכם, גם עם התיכונים".

קיש הוסיף ואמר כי "חייבים להעלות את שכר המורים. האוצר מדבר על 1,200 שקלים בחודש. רן ארז מדבר על 2,000. אפשר להגיע למתווה מוסכם. שני הצדדים רוצים הסכם טוב".

נציין כי בעיתוני סוף השבוע הופיעה השבת מודעה מטעם ארגון המורים לפיה "סמוטריץ' מפקיר את החינוך בישראל", וכך נכתב גם בשלטי חוצות. אמש אמר רן ארז: "בשיחות יש הזדמנות לשר האוצר סמוטריץ' להתעלות על עצמו וללכת לקראת המורים ובכך למנוע את השביתה והפגיעה במערכת החינוך".