מתקרבים לשביתה: המסר של ארגון המורים לסמוטריץ' בעיתוני סוף השבוע

בעיתוני סוף השבוע הופיעה תמונתו של סמוטריץ' תחת הכותרת "הולכים לשביתה" | יו"ר ארגון המורים תקף בריאיון: "במשך שנה וחצי ניסינו לדבר יפה, בנועם ובשקט. משרד האוצר מזלזל - ולכן לא נותרה אף אפשרות אחרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/23 21:41 ט באלול התשפג | עודכן בתאריך 26/08/23 21:49

מתקרבים לשביתה: המסר של ארגון המורים לסמוטריץ' בעיתוני סוף השבוע
עיתוני סוף השבוע, צילום: ללא

בעוד שבוע תחל שנת הלימודים, והאיום כי תתקיים שביתה שתמנע את תחילת השנה התקינה בתיכונים הולך וגובר- בייחוד לאחר שארגון המורים שדחה את הצעת משרד האוצר לשיפור שכר המורים.

בתוך כך, בעיתוני סוף השבוע הופיעה השבת מודעה מטעם ארגון המורים לפיה "סמוטריץ' מפקיר את החינוך בישראל". במקביל, יו"ר הארגון, רן ארז, התראיין לחדשות 13 ואמר כי הוא בטוח שתתקיים שביתה. לדבריו: "100 אחוז שתהיה שביתה ב-1 בספטמבר. אנחנו נחושים לא לפתוח את שנת הלימודים ונערכים לשביתה ארוכה".

צילום: המודעה בעיתונים

"משרד האוצר מזלזל ולא מתייחס אלינו - ולכן לא נותרה אף אפשרות"

יו"ר הארגון אמר כי, "שר החינוך לא יכול להתערב כי אין לו סמכות לתת תוספות שכר או לחתום על הסכמים קיבוציים. כל מה שהוא יכול לעשות זה להגיד שאנחנו צודקים", טען. "מי שעומד באמצע הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שבעצם לא מעוניין לתת". לדבריו: "במשך שנה וחצי ניסינו לדבר יפה, בנעם ובשקט. משרד האוצר מזלזל ולא מתייחס אלינו - ולכן לא נותרה אף אפשרות אחרת מלבד מאבק כדי להציל את המערכת".

סמוטריץ

סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שעם ארגון המורים עדיין לא הושגו הסכמים, הממשלה והסתדרות המורים הצליחו להגיע להסכמות לאחרונה. על פי מתווה חדש מורים שיועסקו בחוזה אישי יוכלו להרוויח שכר שינוע בין 15-16 אלף שקלים, כאשר אחוז המורים והגננות שיועסקו בחוזה אישי לא יעלה על 6% מהעובדים שיעסיק המשרד. כאמור, במשרד האוצר רוצים להעביר כעשרה אחוזים מהמורים גם בבתי הספר העל תיכוניים להעסקה בחוזים אישיים כמו גם את כל מנהלי בית הספר, מה שיקנה להם שכר גבוה אך לא יקנה להם קביעות.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הפסיד בעתירה

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הפסיד בעתירה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90