לוח החופשות ישתנה? המאבק החדש של ארגון המורים ומשרד החינוך

בעוד הקיפאון בין ארגון המורים ומשרד החינוך נמשך, גוברים הסיכויים לשביתה ב-1 בספטמבר. בארגון הודיעו כי גם אם ייחתם הסכם, לוח החופשות הנוכחי יישמר. הדבר עלול להוביל לתסבוכת בחופשת החגים מאחר ולוח החופשות החדש מעניק חופש למורי ההסתדרות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/08/23 21:16 ז באלול התשפג

לוח החופשות ישתנה? המאבק החדש של ארגון המורים ומשרד החינוך
תלמידים, השנה תיפתח כמתוכנן?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשבוע לפני חזרת הלימודים והחשש משביתה ב-1 בספטמבר גובר כאשר הסכמות בין ארגון המורים ומשרדי החינוך והאוצר לא נראות באופק. בפגישה שנערכה אתמול בין הצדדים לא נרשמה התקדמות ניכרת ובשני הצדדים מאשימים זה את זה באשמה לחוסר ההתקדמות.

"לא ניתן יד להפיכת המורים לסמרטוטים"

ב"כלכליסט" צוטט רן ארז מהפגישה אתמול בין הצדדים כשאמר: "משרד האוצר לא מוכן להתקדם אפילו במילימטר. בפגישות כל אחד אומר את עמדתו ואז הולכים הביתה". יו"ר ארגון המורים התייחס גם למתווה שפרסם משרד החינוך בנוגע לחוזים האישיים ואמר: "הם רוצים לפרק את העבודה המאורגנת. לא נסכים שפורום קהלת ינהל את מערכת החינוך ולא ניתן יד להפיכת המורים לסמרטוטים".

יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארז, רוצה את לוח החופשות הישן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המאבק והכאוס: מה יהיה לוח החופשות הסופי?

בתוך כך, ב"כאן חדשות" פורסם כי בארגון המורים הודיעו היום כי גם במידה וייחתם הסכם בין הצדדים, מורי הארגון ימשיכו ללמד לפי לוח החופשות הנוכחי ולא לוח החופשות החדש שנחתם מול הסתדרות המורים. הדבר עלול להוביל לאי וודאות בתיכונים ובחטיבות הביניים שם המורים מחולקים בין ארגון המורים והסתדרות המורים.

שר החינוך קיש,

שר החינוך קיש, האם תהיה שביתה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במידה ובארגון יתבצרו בעמדתם, יוביל הדבר לכך שחלק מהמורים ילמדו וחלא לא ילמדו, דבר שיקשה על בניים המערכות של מנהלי בתי הספר. כזכור בהסכם שנחתם עם הסתדרות המורים חל שינוי מהותי בלוח החופשות ובין היתר ניתן למורים גשר של שלושה ימים בין יום כיפור וסוכות ומהצד השני ילמדו המורים בימי אסרו חג.