ברקע המחאות נגדה: הפרקליטות תיפגש עם משפחת הילד שנדרס

הפרקליטות הזמינה את משפחתו של רפאל אדנה ז"ל, בן ה- 4 שנהרג בתאונת פגע וברח: "זאת בעקבות התחושות המלוות את המשפחה, כפי שהשתקפו במפגשים קודמים ואף בתקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 12:37 ז באלול התשפג

ברקע המחאות נגדה: הפרקליטות תיפגש עם משפחת הילד שנדרס
הפגנה למען רפאל, "דורשים צדק", צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר ההפגנות הסוערות בתל אביב ובאשדוד במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה ז"ל בן ה-4, פרקליטת מחוז מרכז הזמינה היום (ה') את בני משפחתו של רפאל לפגישה ביום ראשון הקרוב. לדבריהם: "זאת בעקבות התחושות המלוות את המשפחה, כפי שהשתקפו במפגשים קודמים ואף בתקשורת".

מהפרקליטות נמסר כי "פרקליטת המחוז תיפגש עם בני המשפחה על מנת להציג להם תמונת מצב עדכנית ולאפשר להם להציג את עמדתם ולשטוח את טענותיהם", עוד נמסר כי בהמשך להאשמות המשפחה כי המשטרה מסתירה את פרטי החקירה, הפרקליטות תאפשר למשפחה, לפנים משורת הדין, לצפות בתיעודים מיום התאונה. "מדובר בפגישה המהווה חלק משמירת הקשר עם המשפחה ובאי כוחה".

5 שוטרים נפצעו בהפגנות "צדק לרפאל"

כזכור, לפני מספר חודשים נהרג הילד בן ה-4 בתאונת דרכים בנתניה כאשר הנהגת הפוגעת נמלטה מהמקום. בפרקליטות מייחסים לה עבירה של הפקרה אך טוענים כי לא היה לה דרך להימנע מהתאונה ואין בכוונתם להעמידה לדין באשמת גרימת המוות. מנגד, במשפחתו של אדנה טוענים כי הפרקליטות מורחת את הזמן ומנסה למסמס את התיק.

הפגנות המחאה "צדק לרפאל"

הפגנות המחאה "צדק לרפאל", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך ההפגנה אתמול באיילון, החלו מפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות שהוצבו לשמירה על ביטחונם, תוך שהם משתמשים בכוח ויורדים לאיילון ומבצעים חסימה. במהלך הפרת הסדר נפצעו 5 שוטרים ביניהם שוטר שנדקר בכתפו על ידי אחד מפורעי החוק, קצין משטרה אחר נפגע בידו ונזקק לטיפול רפואי כתוצאה מפגיעת אבן, וכן קצין מג"ב נפצע בראשו מחפץ שנזרק לעברו על ידי המפגינים. בנוסף שוטר נפצע בפניו כתוצאה מהתזת גז פלפל לעברו על ידי המפגינים וכן, הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו שנעו על איילון. נמשך המצוד אחר המפגין החשוד בדקירת שוטר ופצע אותו בינוני.