הפגנת "צדק לרפאל" תקרית קשה בהפגנה: מפגין דקר שוטר ונמלט

מאות בני אדם ורבים בקהילת יוצאי אתיופיה חסמו את נתיבי איילון במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל בן ה-4 שנהרג לפני מספר חודשים בתאונת פגע וברח. בפגישה בין המשטרה ובני משפחתו של רפאל חשפה המשטרה את חומרי החקירה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/08/23 21:04 ו באלול התשפג

תקרית קשה בהפגנה: מפגין דקר שוטר ונמלט
הפגנה למען רפאל, דורשים צדק, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מאות בני אדם מפגינים כבר מספר ימים ברחבי הארץ ודורשים צדק בפרשת מותו של הילד רפאל אדנה בן ה-4 לפני מספר חודשים. המחאות התבססו בימים האחרונים גם בתל אביב שם נרשמו הפגנות סוערות מול בניין הפרקליטות והיום (ד') נחסמו גם נתיבי איילון. במשפחתו של אדנה דורשים שקיפות בחקירה וטוענים לעוול שנגרם למשפחה.

הנהגת תואשם בהפקרה ולא בהריגה

כזכור, לפני מספר חודשים נהרג הילד בן ה-4 בתאונת דרכים בנתניה כאשר הנהגת הפוגעת נמלטה מהמקום. בפרקליטות מיחסים לה עבירה של הפקרה אך טוענים כי לא היה לה דרך להימנע מהתאונה ואין בכוונתם להעמידה לדין באשמת גרימת המוות. מנגד, במשפחתו של אדנה טוענים כי הפרקליטות מורחת את הזמן ומנסה למסמס את התיק.

"אנו דורשים מהמשטרה לאפשר לנו לצפות בסרטוני האירוע"

אביו של רפאל ז"ל, זיו אמר לאחרונה לחדשות 12 כי "נהגת, פגעה וברחה ועד לרגע זה טרם הוגש נגדה כתב אישום. ההפגנה היא כדי לוודא שמוגש כתב אישום חמור על הפקרה, ובנוסף אנו דורשים מהמשטרה לאפשר לנו לצפות בסרטוני האירוע".

ההפגנה למען רפאל אדנה ז"ל

ההפגנה למען רפאל אדנה ז"ל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

היום (ד') אכן נערכה פגישה בין המשפחה לבין מפקד מחוז מרכז של המשטרה במהלכה חשפו במשטרה את סרטוני המצלמות מזירת התאונה ועוד פרטים מהחקירה. הרכב הפוגע היה שייך לרופאה תושבת נתניה ומי שנסעה ברכב היא אימה בת ה-70. בתחילה הופצו שמועות לפיהן הרופאה היא זו שנהגה ברכב אז טענות אלה הופרכו על ידי המשטרה והפרקליטות.

תקרית קשה בהפגנה: מפגין דקר שוטר ונמלט

בתוך כך, אירוע חמור נרשם במהלך ההפגנה כאשר אחד המפגינים דקר שוטר וגרם לפציעתו. המפגין נמלט מהמקום והמשטרה מנהלת אחריו מרדף. בהודעה של המשטרה נכתב: לפני זמן קצר דקר אחד המפגינים שוטר בדרך מנחם בגין. השוטר מפונה כעת לטיפול בבית חולים, החשוד נמלט מהמקום".

השוטר פונה במצב בינוני לבי"ח איכילוב ובשלב זה מתקיים מצוד אחר החשוד בדקירה. "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונפעל באפס סובלנות, כלפי פגיעה בשוטרים הפועלים במסגרת החוק לאכיפת הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים" נכתב בהודעת המשטרה.

השוטר שנדקר

השוטר שנדקר צילום: דוברות המשטרה