מחאת "צדק לרפאל" הבוקר שאחרי המחאה: המשטרה ממשיכה בחיפוש המפגין שדקר שוטר

במהלך הפגנת המחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה - 4, נרשמו הפרות סדר קשות במהלכן נפצעו מספר שוטרים - כשאחד מהם נדקר בכתפו על ידי מפגין

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 07:28 ז באלול התשפג

הבוקר שאחרי המחאה: המשטרה ממשיכה בחיפוש המפגין שדקר שוטר
הפגנות המחאה "צדק לרפאל", צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חמישה שוטרים נפצעו הלילה (ה') בהפרות סדר קפלן בתל אביב, במהלך הפגנת מחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4. כזכור, לפני מספר חודשים נהרג הילד בן ה-4 בתאונת דרכים בנתניה כאשר הנהגת הפוגעת נמלטה מהמקום. בפרקליטות מייחסים לה עבירה של הפקרה אך טוענים כי לא היה לה דרך להימנע מהתאונה ואין בכוונתם להעמידה לדין באשמת גרימת המוות. מנגד, במשפחתו של אדנה טוענים כי הפרקליטות מורחת את הזמן ומנסה למסמס את התיק.

תקרית קשה בהפגנה: מפגין דקר שוטר ונמלט

כוחות משטרה ומג"ב פעלו במספר זירות באזור קפלן ואיילון, במטרה לשמור על הסדר ולאבטח את המפגינים. במהלך ההפגנה החלו המפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות שהוצבו לשמירה על ביטחונם, תוך שהם משתמשים בכוח ויורדים לאיילון ומבצעים חסימה.

הפגנות המחאה "צדק לרפאל"

הפגנות המחאה "צדק לרפאל" צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במהלך הפרת הסדר נפצעו 5 שוטרים ביניהם שוטר שנדקר בכתפו על ידי אחד מפורעי החוק, קצין משטרה אחר נפגע בידו ונזקק לטיפול רפואי כתוצאה מפגיעת אבן, וכן קצין מג"ב נפצע בראשו מחפץ שנזרק לעברו על ידי המפגינים. בנוסף שוטר נפצע בפניו כתוצאה מהתזת גז פלפל לעברו על ידי המפגינים וכן, הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו שנעו על איילון. נמשך המצוד אחר המפגין החשוד בדקירת שוטר ופצע אותו בינוני.

8 מפגינים נעצרו

הפגנות המחאה "צדק לרפאל"

הפגנות המחאה "צדק לרפאל" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שמונה מפגינים נעצרו

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר הגיע לבקר את השוטר שנדקר במהלך ההפגנה בת"א. השוטר ממרחב ירקון שפעל לאבטחת המחאה היה רכוב על הקטנוע המשטרתי, נדקר במהלך הפעילות ופונה באורח בינוני לטיפול במרכז הרפואי איכילוב. "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונפעל באפס סובלנות, כלפי פגיעה בשוטרים הפועלים במסגרת החוק לאכיפת הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים" נכתב בהודעת המשטרה.

לאור האירועים, המשטרה החלה בביצוע מעצרים ופינוי הצירים באמצעות הפעלת מכת"זית ורימוני הלם, במהלך המעצרים שמונה מפגינים נעצרו והועברו לחקירה בגין הפרת הסדר, זריקת אבנים ותקיפת שוטרים.

צילום: דוברות המשטרה

הפגנות המחאה "צדק לרפאל"

הפגנות המחאה "צדק לרפאל" צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"אנו דורשים מהמשטרה לאפשר לנו לצפות בסרטוני האירוע"

אביו של רפאל ז"ל, זיו אמר השבוע לחדשות 12 כי "נהגת, פגעה וברחה ועד לרגע זה טרם הוגש נגדה כתב אישום. ההפגנה היא כדי לוודא שמוגש כתב אישום חמור על הפקרה, ובנוסף אנו דורשים מהמשטרה לאפשר לנו לצפות בסרטוני האירוע".

הפגנות המחאה "צדק לרפאל"

הפגנות המחאה "צדק לרפאל" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90