עמר בר לב לבן גביר: צדקתי כשקראתי לך אפס

בר לב שיכהן כשר לביטחון פנים לפני בן גביר, פרסם פוסט זועם בו ביקר את התנהלותו והתמודדותו עם האלימות במגזר הערבי: "אתה פשוט מכור למצלמות, לכאוס ואלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 13:44 ו באלול התשפג

עמר בר לב לבן גביר: צדקתי כשקראתי לך אפס
עמר בר לב , צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות אירועי האלימות האחרונים בחברה הערבית והירצחם של 6 בני אדם ביממה האחרונה, ביקורת רבה מופנית כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בתוך כך, השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר לב כתב פוסט חריף נגד התנהלותו של בן גביר בנושא מיגור הפשיעה.

"בן גביר, אכן צדקתי בעימות המתוקשר בינינו בחדרה, כשאתה הגעת כהרגלך לרקוד בציניות מבישה על דם הנרצחים, ואני כיניתי אותך אפס", פתח וכתב בר לב. "השארתי לך הכול מוכן. פרויקטים אדירים שיצאו לדרך, תקציבים שהושקעו ותוצאות חיוביות שהגיעו בהתמודדות עם הפשיעה ברחוב הערבי".

"אתה פשוט מכור למצלמות, לכאוס ואלימות"

השר לשעבר פירט: "היקף מקרי הרצח היה בירידה משמעותית של 17%, ראשי משפחות פשע נתפסו והוכנסו לכלא. ראשי רשויות, אישי ציבור ואזרחים חזרו ואמרו לי: 'כל הכבוד, המשיכו כך'. "כשעזבתי, השארתי הוראות מפורטות שאפילו נער גבעות כמוך יוכל להבין". לדבריו, "כל מה שהיית צריך לעשות זה פשוט לא להפריע, לשבת בשקט ולא לעשות נזק. אבל אפילו את זה אתה לא מסוגל לעשות".

בן גביר והמפכ"ל, מרוצים

בן גביר והמפכ"ל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בר לב כתב דברים קשים: "אתה פשוט מכור למצלמות, לכאוס ואלימות. וכי אתה אדם נטול כל כישורים בסיסיים, ניסיון והבנה להתמודד עם אתגר שכזה. אדם מופקר ומסוכן מאין כמותו, שמחריד לחשוב שביטחון הפנים של מדינת ישראל הופקד בידיך".

בר-לב פירט את מספר הנרצחים, תקף את בן גביר על כך שאינו לוקח אחריות, וסיכם: "עושה קולות כאילו אתה שר, אבל בסוף היום התוצאה היא אפס: אפס יכולות. אפס כישורים. אפס הבנה. אפס רצון".

בן גביר: "ברחת מהמשרד בלי שום חפיפה"

בן גביר הגיב בציוץ בטוויטר, בו כתב: "עמר, תפסיק לחשוב שכולם מטומטמים ושבעקבות עודף היחס אליך באולפנים מישהו מתייחס לקשקושים האלה", פתח וכתב. "לא רק שברחת מהמשרד בלי שום חפיפה, כשנכנסתי למשרד קיבלתי תחנות משטרה מוזנחות עם אלפי שוטרים מתפטרים, ואגף חקירות ומודיעין לא מתפקד".