עימות בין בן גביר וגלנט בקבינט: "השתגענו? הדיון כאן על טרור"

במהלך ישיבת הקבינט שהוקדמה בעקבות גל הפיגועים, התרחש עימות בין שר הביטחון והשר לביטחון לאומי. גלנט טען: "יש סכנה של חיכוך", בן גביר השיב: "אתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, השתגענו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 18:18 ה באלול התשפג

עימות בין בן גביר וגלנט בקבינט: "השתגענו? הדיון כאן על טרור"
השר בן גביר, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ג') במשרד ראש הממשלה בירושלים מוקדם מהתאריך שנקבע, בעקבות התגברות הטרור בשבוע האחרון והירצחם של בת שבע ניגרי, שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר הי"ד בפיגועי טרור ביו"ש. במהלך הישיבה שנמשכה כשעתיים, התקבלה שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם. בסיום הפגישה יצאה ההודעה מטעם חברי הקבינט: "הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

בן גביר: "אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו"

בתוך כך, במהלך הפגישה התגלעו מחלוקות בין שר לביטחון פנים איתמר בן גביר ושר הביטחון גלנט לגבי התגובה הראויה לטרור. בעוד בן גביר דרש מחסומים בכבישים, סיכולים ממוקדים וסגרים ביו"ש, שר הביטחון טען כי, "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לזה". לדבריו, "פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע", בהתייחסו לחשש מפני פעולות תגמול ופשיעה לאומנית יהודית.

ישיבת הקבינט

ישיבת הקבינט, אריכון. צילום: חיים צח /לע"מ

בן גביר הגיב לגלנט: "אני מרגיש בסרט דמיוני"

בן גביר הגיב בזעם: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיניי הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו?" עוד אמר השר לביטחון פנים: "אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים - מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".